troballa tramvia

La troballa a les obres de la ronda de Sant Antoni. Fotografia: Línia Eixample

Les obres de remodelació de la ronda de Sant Antoni han resultat ser una font de descobriments arqueològics. A finals de gener es va trobar un tram de muralla medieval i ara han aparegut unes vies de l’antic tramvia de circumval·lació de la ciutat.

Es tracta d’un tram de 20 metres de via que s’ha trobat a pocs centímetres del terra. La troballa, però, no té interès arqueològic, segons fonts municipals, i quan els arqueòlegs les documentin, es retiraran.

El tramvia a Barcelona

El primer tramvia de la ciutat es va estrenar el juny de 1872 i funcionava amb la força motora de quatre cavalls. Aquest circulava del Pla de la Boqueria fins a l’actual plaça Lesseps, i passava per les Rambles.

Després es van obrir altres línies com la de la Barceloneta, la de Sant Andreu, una a Sants i una altra al Poble Nou i que es dirigien al centre de la ciutat.

Va ser l’any 1877 quan es va inaugurar el tramvia de circumval·lació amb un recorregut que resseguia el recinte emmurallat de la ciutat. El mateix any es va estrenar el primer tramvia a vapor que anava del carrer Trafalgar fins al Clot i Sant Andreu. El 1899 va entrar en funcionament la tracció elèctrica, i el tramvia de circumval·lació va ser el primer a aplicar-la.

De mica en mica la xarxa de tramvia es va anar ampliant i popularitzant fins a ser el transport de masses per excel·lència. Van arribar a circular uns 800 tramvies per una xarxa de 200 km i transportaven més de 250 milions de passatgers l’any.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram