Transformació Ronda Sant Antoni

Un ciclista i una dona a la ronda de Sant Antoni. Foto: Blanca Blay/ACN

L’Ajuntament de Barcelona introduirà ajustos a les obres de reforma de la ronda de Sant Antoni, segons va explicar el consistori a la darrera comissió de seguiment de les obres i a la Comissió d’Urbanisme de juny. En aquestes reunions, el govern municipal va confirmar que hi haurà canvis als dos trams de la ronda, fet que ha provocat queixes de la Plataforma Pro Pacificació de la Ronda de Sant Antoni.

Així, en el primer tram, el que està entre els carrers del Comte d’Urgell i de Villarroel, el carril bus en sentit de baixada estava previst que es fes amb pedra natural, però el regidor del Districte, Jordi Valls, va confirmar a la Comissió d’Urbanisme que finalment es farà amb asfalt. El motiu que ha donat Valls és que tindrà “una millor conservació” perquè evitarà que les pedres naturals es facin malbé “com a la reforma del carrer de Pi i Margall”. Per la seva banda, la plataforma veïnal considera que aquest canvi “farà més evident que es tracta d’un carril on es permetrà el pas de vehicles”.

El segon canvi al mateix tram té a veure amb la càrrega i descàrrega, que estava prevista a la vorera de l’Eixample i finalment serà al costat del Raval. Un fet que, segons l’entitat veïnal, afectarà l’ús veïnal de l’espai i la pèrdua de la zona de jocs infantils.

El tercer canvi és el que l’Ajuntament ha introduït al tram dos, entre Villarroel i Casanova. I és que allà s’havia de fer una gran plaça amb jocs infantils i totalment restringida al trànsit, però el consistori farà que els veïns puguin entrar amb els seus cotxes “per afavorir una plataforma d’estada amb els mínims vehicles”. En aquest cas, la plataforma veïnal també rebutja el canvi perquè “anul·la l’espai pacificat” i afavoreix a “un ús privat de la ronda”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram