motos aparcades

Diverses motos aparcades al tram pacificat. Foto: Pol Solà/ACN

L’Ajuntament ha iniciat una campanya informativa de diverses setmanes als futurs eixos verds de l’Eixample per donar a conèixer a la ciutadania quines són les condicions d’estacionament previstes per la normativa en aquests àmbits en transformació de la ciutat. La campanya va adreçada de manera específica als conductors de motocicleta i ciclomotor.

Per aquest motiu, durant una setmana un equip d’informadors es desplegarà pels carrers Consell de Cent, Rocafort, Comte Borrell i Girona amb l’objectiu d’explicar als usuaris d’aquests mitjans de transport que no està permès aparcar a l’interior dels futurs eixos verds.

Instal·lació de la senyalització específica

La iniciativa coincideix amb la instal·lació de la senyalització específica que s’ha dut a terme aquesta setmana en aquests quatre carrers i on s’estableix la prohibició d’aparcar.

Aquest equip d’informadors oferirà informació sobre les alternatives d’aparcament en calçada i d’aparcament subterrani per motocicletes més properes als eixos verds, a banda de recordar que la prioritat a Consell de Cent, Rocafort, Borrell i Girona la tenen els vianants. També es contempla que es faci un reforç informatiu dels girs que cal fer obligatòriament a cada intersecció.

Un cop finalitzada aquesta fase informativa, la Guàrdia Urbana iniciarà un període d’avisos amb notificacions. Posteriorment, s’iniciaran les sancions i la retirada de motos estacionades incorrectament en aquests espais, si s’escau.

El districte compta amb altres alternatives d’estacionament per motocicletes fora dels eixos verds. Té 13.637 places d’estacionament per a motos senyalitzades en calçada, a banda de l’oferta en aparcament subterrani i dels espais on l’estacionament en vorera està permès, d’acord amb l’ordenança.

Prioritzar els vianants

El regidor del districte, Pau Gonzàlez, ha explicat aquest dijous a peu de carrer, al tram de Girona entre Gran Via i Diputació, encara amb obres i amb diverses motos aparcades, que la idea dels eixos verds de les superilles de l’Eixample és prioritzar els vianants, i que aquests han de poder gaudir del màxim espai possible. Per això, els vehicles són “convidats” en aquests trams de carrer, i poden passar-hi però no pas estacionar-hi. Només podran parar en certs moments i a determinades hores els vehicles de càrrega i descàrrega comercials.

Gonzàlez ha admès que en aquests moments, quan els carrers encara estan en obres, és difícil la senyalització. Tot i això, ha demanat “corresponsabilitat” als motoristes, per prioritzar l’espai al vianant en aquests carrers. A més, ha dit que cal un debat ciutadà més general sobre el fet de passar els aparcaments de motos de la vorera a la calçada, com aviat es farà al carrer Entença.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram