Ferrocarrils

Les obres que uniran els ferrocarrils del Vallès i els de Llobregat duraran cinc anys. Foto: Jordi Pujolar/ACN

El Departament de Territori ha adjudicat, per 300 milions d’euros, l’obra principal per connectar les línies Llobregat-Anoia i Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).

El nus comunicatiu, que travessarà Barcelona, inclou la construcció d’un túnel de quatre quilòmetres i tres noves estacions. A més se’n reformaran dues de ja existents. Els treballs duraran prop de cinc anys i està previst que comencin a finals d’estiu.

Sumant-hi la inversió de les tasques de desviament de serveis que estan en marxa i la resta de projectes impulsats, l’actuació comportarà una inversió global de més de 400 milions, segons informa l’executiu català.

Les obres ara adjudicades consisteixen en el perllongament de la línia d’FGC Llobregat-Anoia des de l’estació actual de plaça Espanya fins a connectar-la amb la línia del Vallès a l’àmbit de l’estació de Gràcia.

Pel que fa a les noves estacions, n’hi haurà tres de nova construcció: Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia.

A més de l’obra d’infraestructura que ara s’adjudica, el Departament de Territori treballa en els projectes d’instal·lacions ferroviàries, via i catenària i d’arquitectura de les estacions. Paral·lelament i de manera prèvia a l’inici dels treballs de perforació del túnel, es durà a terme una campanya d’inspeccions a més de 13.500 habitatges, locals i garatges, per garantir als propietaris un document fidel del seu estat.

El Govern confia que l’obra millori el servei ferroviari i obri noves possibilitats en la intermodalitat del sistema, ja que les noves estacions facilitaran l’intercanvi amb l’L5, el tramvia i altres línies d’FGC.

Territori preveu que beneficiarà 19,5 milions de persones cada any i permetrà estalviar prop de 2.700 tones de CO₂ anuals.

Ferrocarrils

Entre les dues parades de ferrocarrils es construiran tres parades més. Foto: ACN

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram