La FAVB torna a la càrrega per denunciar l’estat del servei d’urgències dels centres sanitaris de la ciutat. El passat dia 15 de novembre unes 150 persones convocades per la federació es van presentar a la seu del departament de Salut, al parc de la Maternitat, per entregar una carta al conseller Toni Comín per protestar “per la situació precària” i per exigir una solució per a aquest problema “amb caràcter urgent”.

El text comença denunciant el diagnòstic que la FAVB fa de l’estat actual de les urgències, que qualifica de “greu, vorejant el col·lapse durant la major part de l’any”. La carta denuncia que “mes rere mes es produeixen episodis que suposen que centenars de persones visquin situacions de desemparament, amuntegades a passadissos d’alguns dels hospitals de la ciutat sense cap mena d’intimitat”, una circumstància que la FAVB descriu com un “atemptat contra la seva dignitat”. En aquestes dures crítiques, però, no hi inclouen l’atenció que els professionals dispensen als pacients, tot i que la federació dubta que les condicions en les quals han de desenvolupar la seva feina siguin les òptimes “per garantir la qualitat i la seguretat assistencial”.

La FAVB va un pas més enllà en la seva denúncia i, com que desconfia “dels plans estacionals i successius invents que fins ara s’han dut a terme pels diferents gestors que han passat pel Departament de Salut, CatSalut i el Consorci Sanitari de Barcelona i que han resultat un fracàs”, convida els dirigents del departament a “passar un mínim de 72 hores en una llitera a qualsevol passadís dels hospitals del Mar o de la Vall d’Hebron, amb una bossa de plàstic amb les seves pertinences als peus, sense timbre per demanar ajuda i fent les seves necessitats davant de tothom”. Segons la FAVB, un dels motius més rellevants pels quals aquest sistema no funciona és perquè “els que prenen decisions no són usuaris dels serveis públics de salut, ni assumeixen responsabilitats per les decisions incompetents preses”.

La carta continua assegurant que la situació actual és “dramàtica, sobretot en els casos de la Vall d’Hebron, de l’Hospital del Mar i de l’Hospital Clínic”, que els veïns ja no volen més “estadístiques, ratios, mitjanes ni paraules” i que el seu únic objectiu passa per “acabar amb el patiment de les persones que dia rere dia veuen maltractada la seva dignitat davant la impotència del personal que els ha d’atendre, posant també en perill la seva pròpia salut física i emocional”. A més, el text denuncia que els problemes derivats de tenir llits tancats s’accentuaran i empitjoraran pròximament, “amb l’arribada del fred i la fase epidèmica de la grip”.

Per últim, la federació insta el departament a no continuar fent promeses que no acaba complint i, al mateix temps, li exigeix “fets i que es donin les instruccions pertinents per solucionar aquest greu problema, la destitució dels gestors incompetents si cal i accions clares que demostrin que realment estan al servei de les persones i que es preocupen de la seva dignitat, seguretat i salut”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram