Els representants dels eixos comercials es van reunir el 9 de març. Foto: Twitter (@Bcn_Eixample)

Els canvis en les formes de consum que s’han produït en els darrers anys fan que el comerç de proximitat es vegi obligat a reinventar-se. Conscient d’això, el Districte va organitzar el passat 9 de març, abans de l’esclat de la crisi del coronavirus, una reunió amb els representants dels eixos comercials de la zona per abordar el debat ‘Propostes per a un comerç amb futur a l’Eixample’. Aquesta trobada va servir per explicar els Programes d’Actuació de Districte (PAD) i els pressupostos participatius als comerciants i, alhora, perquè aquests proposessin els seus propis projectes.

Entre les iniciatives que els assistents van posar damunt la taula, destaca la d’instal·lar una xarxa per detectar el flux de vianants als barris. Es tracta d’un sistema que ja s’ha implantat en alguns eixos comercials i que detecta els telèfons mòbils que passen per la zona. Segons ha explicat a aquest mitjà la gerent dinamitzadora de l’Eix Encants Nous, Natàlia Mas, aquesta eina ha de permetre als comerciants conèixer “els moviments dels clients i actuar en conseqüència”. En la mateixa línia, el gerent dinamitzador de l’Eix Sagrada Família, Oriol Agulló, afirma que “la part interessant d’això és agafar les dades i fer-ne una interpretació”. Per exemple, tots dos han coincidit a dir que, un cop detectades les hores del dia en què hi ha més afluència de vianants i compradors, es podrien repensar els horaris d’obertura de les botigues. A més, creuen que també es podria detectar si campanyes com la del Black Friday tenen un impacte real a l’hora d’atreure clientela.

SER SOSTENIBLES
Una altra de les propostes plantejades en aquest debat va ser la d’aprofitar les zones blaves per incorporar carregadors de vehicles elèctrics. Aquesta idea respon a l’aposta dels comerciants per la mobilitat sostenible. “La idea és que hi hagi més punts de càrrega perquè canviïn els hàbits de mobilitat”, ha dit Agulló. En aquest sentit, ha recordat que, per aconseguir aquest canvi, no n’hi ha prou amb “pedagogia, sinó que s’ha de fer feina efectiva sobre el territori”. Mas també comparteix aquesta visió: “Si no hi ha carregadors, no hi haurà cotxes elèctrics”, ha afirmat. Per això creu que és positiu que els eixos comercials esdevinguin “zones amables” per als propietaris d’aquests vehicles.

Ara, amb les pèrdues que provocarà el coronavirus, la prioritat del comerç serà frenar el cop però el debat sobre el model seguirà més endavant.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram