Els comerços de l’entorn del temple, els que han patit més. Foto: Mar Vila / ACN

Sagrada Família és un dels barris que més ha notat la pèrdua de clientela al comerç local arran de la pandèmia del coronavirus. En concret, l’afluència de clients a les botigues del barri ha caigut entre un 25% i un 30% respecte a les xifres d’abans de la crisi, segons els càlculs de la Fundació Barcelona Comerç.

En aquest sentit, la presidenta de l’Eix Comercial Sagrada Família, Amor García, reconeix l’impacte que ha suposat l’absència de turistes durant tot aquest temps, especialment als establiments de l’entorn del temple. De fet, en aquesta zona, l’afectació ha estat tan greu que “alguns comerços ja no tornaran a obrir”, tal com lamenta García.

MÉS CLIENTELA LOCAL QUE MAI
Per contra, García ha detectat que els veïns del barri han apostat més que mai pel comerç de proximitat, segons ha explicat a Línia Eixample. “Estic veient cares noves i, sobretot, gent jove que abans no consumia al barri”, diu, alhora que apunta al paper del teletreball per entendre aquest canvi d’hàbits. “Molts veïns que abans compraven al barri on treballaven han passat a treballar des de casa i, per tant, també a comprar aquí”, afegeix García. D’altra banda, també creu que, en general, “la gent ha pres consciència de la importància de donar suport i comprar a les botigues del barri”.