passera

La passera sobre les vies actual data dels anys 50. Foto: Arxiu

A mesura que passa el temps, la mobilitat i l’accessibilitat al voltant de l’estació de Rodalies, un autèntic intercanviador metropolità on es donen cita metro, TramBaix, Renfe i busos, milloren. Si fa uns mesos es va estrenar l’accés al baixador de trens del carrer Sevilla -que evita haver de creuar el pas soterrat de les vies per sortir de l’estació-, ara l’Ajuntament ha licitat les obres de renovació de la passera per sobre dels raïls.

L’objectiu d’aquesta actuació, que s’emmarca en una modificació urbanística del sector Siemens-Elsa, és enderrocar l’actual passarel·la de formigó armat
–que data dels anys 50– per fer-hi una de nova de quatre metres d’amplada i itinerari adaptat que garanteixi l’accessibilitat, a través de rampes i una forma de lletra ‘Z’ que ho faci possible. I és que, en l’actualitat, la passera només té escales per superar el desnivell i no compta ni amb rampes adaptades ni amb ascensors, fet pel qual obliga les persones amb poca mobilitat a travessar les vies per uns altres indrets més allunyats.

Enderrocar l’actual

Per tot plegat, està previst que la futura passera tingui ascensors tant a la plaça de l’Estació com al carrer Sevilla. Abans, però, caldrà enderrocar l’actual. Una retirada de la biga de formigó que s’ha de fer de nit, segons instruccions d’Adif, i que s’haurà de coordinar amb les obres de construcció de la nova passera per evitar que passi molt de temps entre una acció i l’altra.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram