Participants en l’estudi comprant en un supermercat. Foto: PEMB

L’entorn on viu una persona incideix directament en el que menja i, per tant, té conseqüències sobre la seva salut. Aquesta és la principal conclusió del FoodMapping que, en el marc del Mobile World Capital, es va fer per conèixer els hàbits alimentaris dels veïns i veïnes del barri de Sant Ildefons.

En aquest sentit, una de les principals conclusions a què va arribar l’estudi és que els cornellanencs que van participar en aquest estudi van optar pel supermercat per fer gairebé totes les seves compres. Aquest tipus d’establiments van quedar molt per davant del mercat municipal o de les botigues especialitzades de barri, on bàsicament es compra fruita i verdura.

Això passa perquè, per als participants a l’estudi, una de les coses més importants a l’hora de comprar és el preu dels productes. En aquest sentit, això afecta directament els hàbits de consum i la dieta que segueixen els veïns i veïnes de Sant Ildefons. Per exemple, com que molts consideren que el peix és un dels productes més cars, només en mengen un o dos cops al mes.

Per altra banda, els participants a la investigació van destacar les dificultats per trobar productes típics d’altres països als comerços, un aspecte especialment rellevant en barris amb un alt nivell d’immigració que pot acabar condicionant la inclusió social i cultural dels veïns.

A més, una de les principals preocupacions va ser la gran quantitat d’escombraries que es van generar amb els embalatges dels diferents productes.