Metro

TMB treu a concurs la vigilància del metro, el bus turístic i el tramvia. Foto: Aina Martí/ACN

El metro no escatimarà en inversió per garantir la vigilància a les seves instal·lacions. La setmana passada TMB va fer públic el nou contracte de vigilància a les línies de metro pels pròxims quatre anys i la quantitat que es destinarà ascendeix a 173 milions d’euros amb IVA. Així mateix, els documents als quals ha pogut accedir Línia assenyalen que el contracte es podria prorrogar durant un cinquè any, i d’aquesta manera, la quantitat total de la inversió ascendiria a 212 milions.

Alhora el contracte, que inclou totes les línies de metro de la ciutat, també fa referència a la vigilància del bus turístic i al tramvia.

Segons la mateixa empresa pública aquesta inversió equival a cinc milions d’hores de vigilància, el que en nombre de treballadors es tradueix en 750 vigilants. Malgrat això, segons els documents de la licitació, actualment hi ha vora 800 persones contractades, encara que no totes elles ho estan a jornada completa. Alhora, les línies de metro a les quals més hores de vigilància es destinaran seran l’L1 i l’L5, ambdues amb més de 144.000 hores de vigilància anuals.

Així mateix, segons TMB, aquest contracte suposa un augment del 4,6% en el nombre d’hores respecte a l’anterior inversió datada del 2018. En part, aquest augment té a veure amb l’increment del nombre de validacions que ha viscut la xarxa en el darrer any. Des de la companyia de transports afirmen que “enguany, Metro de Barcelona ha experimentat un record històric de validacions, amb un creixement d’un 7% de passatge sobre l’any 2019”.

Altres inversions milionàries

Des de fa al voltant d’un any els transports metropolitans estan reforçant la seva inversió en seguretat. Tal com revelava Línia el passat mes de maig la vigilància dels busos de l’àrea metropolitana costarà 17 milions d’euros durant cinc anys. Aquesta inversió suposa un augment notable amb relació al 2019, quan el valor rondava els cinc milions d’euros.

Dit d’una altra manera, si entre el 2019 i el 2023 la seguretat dels busos costava una mica més d’un milió d’euros, ara costa més de tres milions anuals.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram