Bicing

El servei de Bicing és gestionat per la unió d’empreses Pedalem BCN. Foto: Arxiu

El comitè d’empresa del servei de Bicing, format per CGT i CCOO, ha anunciat una vaga indefinida a partir del 14 de novembre a les set del matí. Així ho ha informat la CGT aquest dijous en un comunicat on justifica la mesura per reclamar un conveni per cinc anys que inclogui una pujada salarial generalitzada a la plantilla, d’acord amb l’increment del cost de la vida.

Entre les demandes també hi ha la recuperació de l’antiguitat, una millor remuneració els caps de setmana i festius i la creació de plusos. CGT afegeix que, en realitat es vol un acord “digne”, i carrega contra l’Ajuntament de Barcelona per “la manca de diàleg”.

Els treballadors es concentraran el 14 de novembre, a partir de les deu i mitja del matí a la plaça Sant Jaume i l’endemà davant les instal·lacions de l’empresa pública encarregada del servei, B:SM. Les mobilitzacions seguiran el dia 16 de novembre, quan els treballadors tornaran a concentrar-se a la plaça Sant Jaume.

CGT denuncia que el nombre de bicicletes hauria d’augmentar per sobre de les 7.000 actuals. Així mateix, sosté que “s’haurien de reparar les espatllades i no estar estacionades a les parades”. Per això, subratlla que caldria millorar el servei de reposició.

Qui hi ha darrere del Bicing?

El 2018 la unió d’empreses Pedalem BCN va guanyar el contracte per gestionar el servei del Bicing per un valor de 160 milions d’euros. El contracte, a més, estipula que el servei es podria allargar durant cinc anys més i això suposaria un ingrés extra de més de 80 milions d’euros.

Pedalem BCN és una unió d’empreses formada per la companyia canadenca PBSC i per la firma espanyola CESPA, filial de la constructora Ferrovial, és a dir, d’una empresa que cotitza a l’IBEX-35. Pel que fa a la firma canadenca, parlem d’una companyia especialitzada en bicicletes compartides amb implantació als Estats Units i al Salvador, entre altres.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram