creueristes

El Port de Barcelona manté l’ampliació de la setena terminal. Imatge d’arxiu

Aquest dimecres Stop Creuers Catalunya s’ha reunit amb el president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, per tractar les seves demandes. Des de fa temps, l’organització demana reduir els creuers que arriben a Barcelona i que s’aturi la construcció de la setena terminal del port a la capital catalana per tal d’evitar un creixement desmesurat de creueristes.

Es tractava, indiquen des de l’entitat dels moviments socials, d’una reunió llargament esperada. “Portem mesos darrere d’una reunió amb el president del Port”, expliquen des de Stop Creuers en declaracions al Línia. Una reunió que han descrit com a “decebedora” perquè no hi ha hagut molt bona entesa entre les dues parts. “No hem vist un tarannà dialogant”, afegeixen.

La setena terminal del port

Respecte a la construcció de la setena terminal, l’organització destaca que des del Port no “tenen previst aturar el procés” i que no ho consideren “ben bé una ampliació”, sinó que ho titllen de “trasllat”, malgrat que des de Stop Creuers Catalunya indiquen que les dimensions de la nova terminal, segons els plànols, són més grans pel que fa a la “llargada de les amarres i dels creuers que hi poden atracar”.  Un tema que no ha quedat gens clar i que des de l’organització demanen aclarir en una futura reunió.

 

Davant de la negativa del Port d’aturar l’ampliació, l’entitat demana un canvi polític a l’Ajuntament, Generalitat o una “mobilització decidida per part de la ciutadania” per poder revocar una decisió que és un “error”. De fet, han afegit que les dades actuals indiquen que el 55% de la ciutadania de Barcelona “està a favor de delimitar el nombre de creuers”.

El consum d’aigua i combustibles

Actualment, Catalunya està travessant un greu episodi de sequera i des de l’entitat s’han demanat explicacions al director del Port sobre l’abastiment d’aigua als creuers. La resposta de Salvadó ha estat que estan obligats per llei estatal a proveir d’aigua als creuers, com a tots els vaixells que atraquen al port, i que s’ha signat un acord “voluntari” amb les principals navilieres per tractar de regular-ne el consum. No obstant això, des de Stop Creuers Catalunya reclamen que “no hi ha cap mena de control al respecte” ni “transparència en les dades del consum d’aigua”.

Per altra banda, l’entitat parla també de les reivindicacions pel que fa a l’electrificació i els combustibles. Respecte a aquesta última, Stop Creuers Catalunya recorda que el gas natural liquat és molt pitjor pel metà, que és “vuitanta vegades pitjor pel canvi climàtic que el CO₂”. Malgrat tot, segons l’entitat, el director del Port només ha volgut destacar que el fan servir perquè és el que estipula la normativa europea i perquè és millor pel CO₂.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram