Infants

L’enquesta preguntarà sobre la relació amb els companys de classe, els docents i els familiars. Foto: Ajuntament de Barcelona

Primer van haver de passar mesos tancats a casa sense poder sortir. Després moltes de les activitats que feien a l’estiu van ser anul·lades. Finalment l’escola ha estat diferent del que generacions d’infants anteriors han viscut.

S’ha parlat molt sobre com han viscut els infants la pandèmia i el patiment que han hagut d’aguantar. Amb tot, poc han parlat ells, poc han pogut dir sobre què senten o com viuen aquesta anomalia històrica.

És per aquest motiu que l’Enquesta de Benestar Subjectiu de la Infància a Barcelona que realitza l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona (IIAB) per encàrrec de l’Ajuntament de Barcelona dins el marc Parlen els nens i nenes: el benestar subjectiu de la infància a Barcelona.

En l’enquesta, que va començar a fer-se l’any 2016, es pregunta als infants de 8 a 12 anys, de 3r a 6è d’educació primària, sobre elements com la casa on viuen, la seva relació amb la família, la seva relació amb altres infants a l’escola o amb els mestres.

A diferència d’altres estudis, aquesta investigació posa èmfasi en l’aspecte qualitatiu de les relacions humanes. És a dir, es pregunta als infants com se senten en relació amb els seus amics o amb els adults. Al mateix temps, es pregunta sobre aspectes com la percepció de seguretat que tenen sobre el barri en el qual viuen o sobre si se senten o no feliços.

Sens dubte aquestes preguntes prenen més importància que mai perquè podran determinar fins a quin punt els menors d’edat han vist com la seva vida canviava arran de la pandèmia.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram