Cotxes

Tres de cada quatre usuaris de la T-Verda creuen que no es tornaran a comprar un cotxe. Foto: Aina Martí/ACN

L’any 2017, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) va crear la T-Verda per a aquells usuaris que decidissin deixar d’anar en vehicle privat. Durant tres anys, els ciutadans que haguessin desballestat el seu cotxe podrien viatjar de forma gratuïta gràcies a aquest títol.

Divendres passat, l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona (IERMB) va presentar les xifres del seu darrer estudi, titulat La targeta T-Verda metropolitana. Enquesta a persones usuàries residents a l’àmbit de l’AMB. A la recerca es denota que la majoria d’usuaris de la T-Verda, un cop passat el període d’ús, decideixen continuar utilitzant els transports públics i renunciar al vehicle privat.

Segons l’IERMB, “el 76% de les persones que ja tenen el títol expirat assenyalen que continuen fent servir el transport públic de manera majoritària”. Alhora, la mateixa proporció d’usuaris que tenen activa la targeta actualment creuen que no adquiriran un nou vehicle quan, al cap de tres anys, la targeta expiri i deixin de tenir dret a transport públic gratuït.

L’usuari més comú

Per altra banda, l’estudi també determina quin és el perfil de ciutadà que hi ha darrere dels 14.000 títols que fins ara s’han posat en circulació. En paraules de l’IERMB, es tracta d’algú “de més de 40 anys, amb estudis superiors, que viu a l’àmbit de la Zona de Baixes Emissions Rondes Barcelona, principalment a la ciutat de Barcelona, i que no disposa de cap altre cotxe a la llar”.