Punt de càrrega elèctric

Barcelona vol sumar un total de 3.000 punts de recarregar per potenciar la mobilitat elèctrica. Foto: PEMB

Ja són més de 25 milions d’euros els que Barcelona ha invertit per convertir-se en un referen de mobilitat elèctrica. Ara aquest esforç s’està començant a notar perquè la ciutat comptabilitza un miler de punts de recàrrega que, en paraules del mateix consistori, fan que la capital catalana tingui “la xarxa pública d’electromobilitat més gran d’Espanya i del sud d’Europa”.

En aquest sentit, l’Ajuntament de Barcelona vol continuar apostant per la mobilitat sostenible a la ciutat i està impulsant polítiques de promoció de l’ús del vehicle elèctric com la xarxa Endolla Barcelona, que gestiona Barcelona de Serveis Municipals (BSM).

“Actualment, l’electromobilitat s’enfronta a tres grans desafiaments que requereixen la innovació en tots els sectors de la indústria”, expliquen des de l’Ajuntament per, tot seguit, enumerar “la necessitat de comptar amb vehicles competitius, amb autonomia de les bateries i preus més econòmics; una infraestructura de càrrega assequible i fàcil d’utilitzar; i l’ús eficient i intel·ligent de l’energia com a mecanisme perquè l’electromobiltat sigui realment sostenible”.

La xarxa Endolla Barcelona, que té una important ajuda de fons europeus, té com a repte crear “la infraestructura” de punts de recàrrega per a vehicles elèctrics i “gestionar de forma intel·ligent l’energia”. “Fruit d’aquest esforç, avui Endolla Barcelona arriba de manera homogènia a tots els barris, posant a disposició de la ciutadania una xarxa de punts de càrrega àmplia i eficient, alimentada amb energia d’origen 100% renovable que compta amb 3.300 usuaris actius i una mitjana de 14.000 recàrregues mensuals”, expliquen des del consistori.

La inversió continua

En els cinc anys vinents, BSM té previst invertir un mínim de 15 milions d’euros per continuar creixent i ha iniciat els treballs per sumar 2.000 nous punts de càrrega als aparcaments municipals, a partir de l’any vinent. “La ciutat estarà preparada per assolir els 3.000 punts a mesura que evolucioni la demanda”, diuen des de l’organisme.

Alhora, expliquen que un dels reptes futurs és facilitar la recàrrega ràpida dels vehicles. “Endolla Barcelona té previst triplicar la potència dels punts de càrrega ubicats al carrer”, consideren des de BSM per afegir que això afavorirà l’ús de la xarxa entre aquells ciutadans que no disposen de punts de càrrega als seus domicilis o llocs de treball. “S’estima que l’augment de potència permetrà reduir el temps de càrrega dels vehicles a la meitat”, assenyalen.

Bateries per a motos

Més enllà dels punts de recàrrega, la xarxa Endolla Barcelona, al llarg d’aquest 2024, facilitarà la creació d’una xarxa d’intercanviadors de bateries per a motos elèctriques als aparcaments de BSM. Així s’oferiran bateries ja carregades als usuaris de motos elèctrics. “L’objectiu és fer més fàcil i sostenible la mobilitat urbana”, conclouen des de l’Ajuntament.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram