Dansa Metropolitana

Els espectacles gratuïts han congregat gairebé 11.500 espectadors en les dotze ciutats participants. Foto: Dansa Metropolitana

El festival Dansa Metropolitana tancava aquest passat diumenge una exitosa setena edició amb les actuacions de María Pagés al Teatre Nacional de Catalunya i la Compagnie Olivier Dubois al Mercat de les Flors. Al llarg de 24 dies, s’ha viscut una gran varietat d’activitats de dansa als escenaris d’una dotzena de ciutats metropolitanes: Badalona, Barcelona, Cornellà, El Prat, Esplugues, Granollers, L’Hospitalet, Sabadell, Sant Cugat, Santa Coloma, Terrassa i Viladecans. Teatres, centres cívics, carrers i espais singulars d’aquestes localitats han tornat a omplir-se de propostes d’estils molt diversos i adreçades a tot tipus d’espectadors. Un any més, el festival ha revalidat la seva condició de cita de referència de la dansa arreu de l’Estat.

El festival és l’única iniciativa cultural de dimensió metropolitana, amb el valor afegit de la suma d’esforços dels municipis que hi prenen part. Enguany, Dansa Metropolitana ha presentat un total de 267 propostes: 144 funcions d’espectacles, 28 pel·lícules, 22 activitats paral·leles i 46 activitats educatives, que han tingut lloc a un total de 107 espais. Una programació que ha destacat per l’augment de la presència de grans propostes internacionals (19) i el focus posat en França, i amb 8 coproduccions que mantenen el compromís del festival de contribuir a donar suport al teixit local. L’activitat en viu, sumada a les propostes audiovisuals en cinemes i a la plataforma Filmin, ha aplegat un total de 47.100 espectadors.

Les sales, al 80%

L’assistència de públic als espectacles i activitats de sala ha augmentat en relació a les anteriors edicions. Els grans equipaments escènics, com el Mercat de les Flors, Paral·lel 62 i el Teatre Nacional de Catalunya han exhaurit entrades en la gran majoria de funcions, i quasi una vintena d’espectacles també han fet ple absolut a altres sales de l’àrea metropolitana. En conjunt, s’ha registrat una mitjana d’ocupació del 80% a les sales. L’acollida del públic ha estat igualment molt destacada per als espectacles familiars.

La dansa urbana, fil conductor

La dansa ha tornat a ocupar amb força aquest any els espais públics i singulars i a l’aire lliure de les ciutats, amb propostes gratuïtes que han congregat en total 11472 espectadors a les dotze ciutats. Això ha estat possible gràcies a una àmplia i diversa programació de carrer i al nou projecte Artèries, que ha posat l’accent en la dansa urbana, entesa com a fenomen metropolità. Les danses urbanes han fet de fil conductor del festival i han servit tant per acostar la dansa a tota la ciutadania, com per celebrar el breakdance com a esport olímpic.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram