Motos compartides

Actualment, a Barcelona hi ha 10 operadors de motos compartides amb llicències. Foto: Ajuntament de Barcelona

Un servei de motos compartides a l’estil de Cooltra. Aquesta és la darrera proposta que vol posar en marxa l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). “Per donar un impuls a la mobilitat compartida, l’AMB analitzarà la viabilitat d’un servei metropolità de moto elèctrica compartida”, explica l’organisme.

És per aquest motiu que es crearà l’anomenada Taula metropolitana de la moto elèctrica compartida, que té per objectiu consensuar una proposta de servei metropolità de motos i regular les llicències d’empreses privades a la metròpoli. Cal recordar que avui dia hi ha 10 operadors de motos compartides a Barcelona que sumen un total 6.040 llicències. La meitat dona servei a altres municipis metropolitans.

“La mobilitat compartida s’ha convertit en una alternativa i un complement de mobilitat que permet a les persones usuàries accedir a vehicles sense la necessitat de tenir-ne un en propietat”, afirma el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda. “A la vegada, com que són elèctriques, és un sistema que permet reduir la contaminació”, afegeix.

Quan arribarà?

De moment tot està molt a l’aire, i segons detallen des de l’AMB, “un cop s’hagin determinat els integrants, procés que tindrà lloc entre el gener i el febrer, la Taula metropolitana de la moto elèctrica compartida es constituirà entre els mesos de març i abril”.

Serà durant la resta de l’any quan s’abordaran els principals temes sobre el disseny, la implantació i la gestió de serveis de motosharing. Cal inferir, doncs, que no serà fins a finals d’any o ja al 2023 quan el servei de motos compartides veurà la llum a la metròpoli.