Sener

Imatge virtual del futur monoraïl del Caire. Foto: Sener

Cerdanyola és tot un referent a Catalunya en l’àmbit de la tecnologia, la ciència i l’enginyeria perquè acull, al Sincrotró Alba, empreses punteres que tiren endavant projectes internacionals. Un dels més destacats, amb la marca Cerdanyola, és el de la creació de la xarxa de monoraïl sense conductor més llarga del món. L’ha dissenyat l’empresa Sener, amb seu al Sincrotró, i es construirà al Caire, Egipte, amb 96 quilòmetres de via elevada, 35 estacions i dues cotxeres.

Segons apunten des de la companyia, dedicada a impulsar la transició verda arreu del món a través de l’ús de la tecnologia, “la iniciativa suposa un salt tecnològic en el transport ferroviari per tracció elèctrica” i oferirà “una alternativa segura, ràpida i no contaminant per connectar l’àrea metropolitana del Caire transversalment d’est a oest”. “Facilitarà la mobilitat dels habitants i visitants de la ciutat, descongestionant el trànsit en oferir una alternativa eficient i sostenible de transport públic massiu”, afegeixen. Es tracta, per tant, d’un gran avenç per a la capital egípcia amb el qual, des de Cerdanyola, es contribueix “al desenvolupament urbà i econòmic de la ciutat”, assegura el director de la multinacional a Egipte, Medhat Elguindy.

Pel que fa a la seva construcció, les obres les tiraran endavant les empreses Orascom, Arab Contractors i Alstom, amb seu a Santa Perpètua. S’espera que la primera part de la línia estigui acabada a finals d’aquest 2024 i la segona, durant el 2025.

Un cop estigui tot enllestit, la línia comptarà amb una flota de 70 trens sense conductor, amb una capacitat de 45.000 passatgers per hora i sentit.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram