Poveda bicicleta

Poveda (dreta) ha estat sempre un ferm defensor de la bicicleta. Foto: RCxB

L’exalcalde de Sant Joan Despí i president de la Xarxa de Ciutats per la Bicicleta (RCxB), Antoni Poveda, ha reclamat un consens polític sobre l’impuls de la bicicleta i les infraestructures ciclistes arreu de l’Estat. “La bicicleta a Espanya exigeix consens polític i ha de superar qualsevol color i sigla, com en altres països d’Europa”, ha expressat avui el també vicepresident de Mobilitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).

Poveda ha fet aquesta petició després que diversos ajuntaments arreu d’Espanya hagin expressat la seva voluntat de paralitzar o fins i tot eliminar els carrils bici. Es tracta principalment de governs municipals encapçalats pel PP i per Vox, un partit que té un discurs de defensa del cotxe a ultrança. Per tot plegat, hi ha un cert neguit i una incertesa pel que fa al futur de les infraestructures ciclistes.

N’augmenta l’ús

Sense anar més lluny, l’ús de la bicicleta va assolir nivells històrics durant el 2022, amb un creixement generalitzat de més de quatre punts respecte del 2019, segons dades del Baròmetre de la Bicicleta. En concret, un 57% dels residents a Espanya d’entre 14 i 79 anys fan servir la bicicleta sovint, el que significa, segons la RCxB, que prop de 20 milions de persones en aquest país en són usuaris.

Per tot plegat, Poveda considera que la inversió en infraestructura ciclista ha de considerar-se “estratègica” per tal d’avançar cap a ciutats “més segures, més sostenibles i més saludables”. “Hem avançat molt els últims anys i ha costat molt arribar fins aquí”, relata el president de la RCxB, que vol allunyar l’ús de la bicicleta de qualsevol estratègia electoral i política. “Cal fer una profunda reflexió sobre el model de ciutat abans de desfer el que s’ha construït”, rebla Poveda.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram