L’Avió del Tibidabo torna a lluir. Foto: Tibidabo

L’Avió del Tibidabo torna a ser al parc d’atraccions des del passat 13 de juny després de cinc mesos de rehabilitació.

El retorn d’aquesta emblemàtica atracció es va celebrar enmig d’un ambient festiu ambientat amb els diferents personatges que han gaudit de l’avió al llarg de la història. La jornada va comptar amb la presència dels socis del Tibidabo i de personalitats molt vinculades a la història del parc, com ara els descendents i familiars del seu promotor, el Doctor Salvador Andreu, i l’enginyer i constructor de l’avió Marià Rubió i Bellver.

BARCELONA-MADRID
L’Avió del Tibidabo, estrenat el 23 de setembre de 1928, és una rèplica exacta del primer aparell que el 1927 va fer el trajecte entre Barcelona i Madrid. Es tracta d’una atracció pionera i gairebé centenària que representa amb molta precisió l’època en què va ser creada, quan la ciència i la tecnologia es van posar per primer cop al servei de la diversió de la ciutadania.

El projecte de rehabilitació, que ha anat a càrrec de l’arquitecte Dani Freixas, s’ha basat en la recuperació del caràcter original de l’avió. Això ha fet que s’hagin restaurat al màxim possible tots els elements originals i se n’hagin afegit pocs de nous, que també serveixen per recrear millor l’època en què es va construir. Així doncs, la restauració ha implicat entapissar de nou les cadires i polir i envernissar zones de fusta, com ara les finestres. També s’ha reparat i restaurat l’indicador de rumb, les llums del sostre de llautó i els acabats del bany que hi ha a l’interior. Pel que fa a l’exterior, i amb la missió de reproduir al màxim un avió de l’època, la rehabilitació ha permès recuperar l’acabat ‘reblonada’ de les xapes metàl·liques que el folraven.

Per últim, pel que fa al grafisme s’ha recuperat el disseny original amb un gran T1 en el lateral i s’ha afegit sota de l’ala una numeració que correspon a la data d’inauguració de l’atracció: 23-9-28. A la part davantera dels dos laterals s’hi ha afegit el nom de Tibidabo en majúscules simulant la línia aèria oficial de l’aparell. L’aleró final ara també llueix els colors de la senyera, de la mateixa manera que es feia a tots els avions de l’època i tal com es fa actualment.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram