Grua carrer Mandri

La grua de les obres al carrer Mandri. Foto: Twitter (@aleix_a_m)

Les obres de la línia 9 del metro van començar el 2004 amb la previsió que s’acabarien el 2006. La realitat, però, va ser que no es van enllestir llavors i, a més, es van aturar el 2011 per falta de finançament. El que segurament pocs veïns imaginaven en aquells temps, és que el projecte, en el tram que passa pel districte, no es reactivaria fins ara.

Durant aquests 10 anys, el president de l’Associació de Veïns Sant Gervasi de Cassoles-la Bonanova, Josep Maria López Cirè, ha estat vivint al barri de Sant Gervasi-Bonanova. “Tot i que estem ben connectats amb els autobusos i els ferrocarrils, hi ha aglomeracions de cotxes per la gran quantitat de col·legis i centres mèdics que hi ha. Per tant, l’L9 ajudaria”, afirma sobre unes obres que, si tot va bé, es preveu que acabin entre el 2026 i el 2027.

Una altra polèmica entorn de la construcció de la infraestructura són les esquerdes que va provocar fa 10 anys a casa d’alguns veïns del carrer Mandri, tal com va informar betevé. Els veïns, va afegir el mitjà, van exposar els danys a la Generalitat, però mai se’ls va compensar perquè es va dir que “l’empresa que feia les obres havia entrat amb fallida”. Fa pocs dies, a més, un equip de tècnics de la Generalitat va documentar aquestes esquerdes perquè més endavant no es puguin atribuir a les futures obres.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram