El tramvia blau és un clàssic del districte i de la ciutat. Foto: Arxiu

És un dels clàssics del districte i de la ciutat. El Tramvia Blau de Barcelona, que des de l’any 1901 recorre l’avinguda del Tibidabo fins a la plaça del Doctor Andreu, en un tram que fa 1.276 metres de llarg i 93 de desnivell, deixarà de circular el pròxim mes de febrer per emprendre la renovació més important de la seva història. L’últim viatge abans d’aquesta aturada serà el pròxim 28 de gener.

La notícia la va anunciar Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) el 17 de gener amb un comunicat. La modernització inclourà un canvi de vies –les actuals es van col·locar als anys 80–, la substitució de la catenària i una nova distribució de la circulació a l’avinguda Tibidabo.

DOS ANYS D’ATURADA?
Pel que fa al temps que el servei estarà aturat, TMB no ho va especificar en el seu comunicat i es va limitar a dir que “tindrà la durada necessària” per fer tots els canvis programats. De totes maneres, l’endemà de l’anunci, la presidenta de l’ens, i regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, va afirmar a través de Twitter que, tot i que “mai no s’ha fet una renovació així i no es pot donar encara un termini exacte, serà de mínim dos anys”.

Pel que fa al cost de la modernització, TMB s’ha compromès a incloure el finançament en l’apartat Contracte Programa per al període 2018-2021, ja que de moment no l’han especificat. Sí que diuen, però, que un cop feta la reforma de la infraestructura, el tramvia podrà circular “molts anys més amb plenes garanties de seguretat”.

CRÍTIQUES DE L’OPOSICIÓ
L’anunci de TMB va agafar per sorpresa la resta de formacions polítiques. ERC, que va anunciar que presentarà una iniciativa en el pròxim Ple sobre aquesta qüestió, va criticar que “el govern Colau està deixant perdre el patrimoni de la ciutat”. El PDeCAT, per la seva banda, va reclamar que el projecte de reforma “inclogui un compromís pressupostari i de calendari”. El regidor i president del Districte, Jordi Martí, va afirmar que “no entenem com és possible que se’ns digui d’un dia per l’altre que hi ha una aturada del servei i que no sé sap quan tornarà a posar-se en marxa”.

Per la seva banda, des del sindicat UGT han denunciat que l’aturada podria ser “indefinida” i ja han posat en marxa una campanya de recollida de firmes “per salvar el Tramvia Blau”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram