Jaume Collboni Comertia

Jaume Collboni parla als assistents durant la XX Jornada de Comertia. Foto: Comertia

La XX Jornada de Retail de Comertia ha reunit avui al Museu de la Ciència Cosmocaixa a un bon grapat d’experts en comerç i també a nombroses personalitats del món institucional i de la política. Tots junts han abordat els principals reptes del comerç a Barcelona i a Catalunya.

Per començar, David Sánchez, president de Comertia, ha demanat una regulació de l’impost de successions equitativa i coherent per garantir la continuïtat dels negocis. Albert Castellanos ha intervingut com a Secretari d’Empresa i Competitivitat de la Generalitat i ha reclamat garanties: “L’empresa ha de ser sostenible, eficient i ha de tenir un impacte positiu en la societat”.

Al seu torn, Jaume Collboni, primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament, ha reivindicat unes institucions públiques fortes, capaces d’ajudar els ciutadans i els agents econòmics: “Les institucions han de tenir pressupostos que ens han de permetre afrontar les situacions adverses i dificultats”.

Finalment, Maria Eugènia Gay, Delegada del Govern a Catalunya, ha defensat la col·laboració publicoprivada en la mesura que genera més eficiència i competitivitat

Els consumidors volen millors empreses

La segona part de la jornada ha reunit a diversos experts que han explicat què han de fer i com s’han de comportar les empreses en l’actualitat. Daniel Christian Wahl, líder del pensament regeneratiu, ha parlat de la necessitat d’augmentar la producció en la mateixa regió, tot connectant el productor i el distribuïdor. Pablo Sánchez, director executiu de B Corp Spain, ha recordat que els consumidors volen millors empreses i això exigeix a les companyies tenir un propòsit, més enllà dels beneficis: “Les empreses amb propòsit estan erigint-se en un nou model empresarial capaç de donar resposta als grans reptes actuals. No és un camí fàcil ni simple, no hi ha dreceres, però és un camí que té recompensa”.

Algunes de les companyies que mostren el camí també han participat en la jornada, exposant els seus model d’èxit. Com The Body Shop, una empresa de cosmètica que ha aconseguit generar un impacte positiu en la societat. O Sepiia, una marca de moda intel·ligent produïda a Espanya de manera sostenible. La seva tecnologia estalvia un 98% d’aigua i un 51% de CO2 respecte a la mateixa peça en cotó convencional.

Per acabar, tres empreses que formen part de Comertia i que destaquen pel seu compromís amb el planeta, la societat, i les persones, el lema de la XX Jornada de Retail: la cadena de supermercats Veritas, l’empresa de moda infantil Boboli i la Família Torres, productora de vins. Totes tres han compartit les seves experiències amb els assistents.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram