obres L9

El túnel de línia 9 de metro ja és a Sarrià. Foto: Ajuntament

La tuneladora de la línia 9 del metro, que va reiniciar els treballs fa poc més d’un any al passeig Manuel Girona, ja es troba a pocs metres de l’estació de Sarrià, on l’excavació es troba aproximadament a la meitat.

El Govern treballa amb la previsió que al 2027 les estacions del tram central de la línia entrin en funcionament de forma progressiva, tot i que encara no es pot concretar en quin ordre perquè totes elles estan en diferents fases d’execució o inclús encara cal començar a excavar els pous.

Actualment, la tuneladora es troba aturada per raons de manteniment a l’alçada del l’aparcament de Sarrià, a pocs metres d’on es continua excavant el pou de la nova estació.

Segons fonts del Departament de Territori, està previst que la màquina torni a funcionar a partir de la primera quinzena del mes d’agost. Llavors avançarà cap a Sarrià en primera instància i posteriorment cap a Mandri, on arribarà a finals d’any, i a Lesseps, on ho farà a finals del 2024.

Un model “més sostenible”

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha visitat aquest divendres l’estació de Sarrià, des d’on ha destacat que la línia 9 és una infraestructura “clau” i una “aposta inequívoca per un model de mobilitat més sostenible”.

Aragonès ha destacat que amb el tram central de l’L9 i incloent l’L10 les dues línies passaran a tenir una demanda de 23 milions de viatgers anuals a 113 milions.

Segons la Generalitat, també permetrà treure més de 8.000 vehicles de la xarxa viària i una reducció de 21 milions de quilòmetres a l’any; generarà un estalvi de 8,3 milions d’hores i 5.100 tones de CO2 a l’any.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram