Un moment de la presentació de la iniciativa. Foto: Línia Sarrià-Sant Gervasi

Les botigues de la Fundació Barcelona Comerç que compleixin amb les bones pràctiques comercials podran lluir un distintiu que les acrediti com a tal. Es tracta de la ‘Q de Comerç de Qualitat’, la qual serà atorgada a aquelles botigues que compleixin amb uns requisits concrets. Així es va anunciar el passat dilluns 17 de juliol al Centre cívic Pati Llimona durant la presentació d’aquesta iniciativa comercial.

Aquestes condicions tenen a veure amb les pràctiques que tot bon comerciant ha de garantir a les seves botigues. Entre altres, caldrà que l’establiment mostri el seu horari d’obertura quan estigui tancat, que el preu dels productes estigui visible i sigui fàcilment identificable, que es lliuri sempre un tiquet per cada compra, que hi hagi a l’abast fulls de reclamació o complir amb la normativa vigent de política lingüística, entre altres.

D’aquesta manera, el distintiu informarà els consumidors que l’establiment on està fent les seves compres és un referent de qualitat comercial a la ciutat, que compleix amb la normativa i que vetlla per oferir millor servei als clients.

Tot plegat es va poder comprovar durant la presentació del 17 de juliol, on van assistir els membres de la junta de la fundació i representants municipals i del Govern, entre altres la regidora de Comerç, Montserrat Ballarín. El president de la fundació, Salva Vendrell, va agrair al seu vicepresident i líder de Creu Coberta, Lluís Llanas, haver cedit el projecte, després d’arrencar-lo fa 20 anys, per tal que tots els comerciants de la ciutat se’n beneficiïn. Llanas, per la seva banda, va dir que “el que està ben fet cal compartir-ho” i va donar pas al Defensor del Client de la fundació, Lluís Álvarez, que va explicar les característiques de la ‘Q’. Ballarín, per últim, va lloar el projecte i va felicitar la fundació per l’esforç a l’hora d’impulsar-lo.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram