Amb les rebaixes d’estiu arriben dos mesos que suposen un autèntic baló d’oxigen per al comerç de proximitat. Enguany els comerciants catalans esperen facturar 750 milions d’euros durant una campanya que consideren que ha de ser “la millor des de l’inici de la crisi econòmica, l’any 2008”, segons la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC). L’associació, a més, augura una despesa mitjana de 100 euros per persona.

L’optimisme de la CCC es basa en l’augment de les vendes experimentat en els últims mesos. Respecte de l’avançament de descomptes i ofertes que fan algunes marques, la CCC recorda que el dia 1 de juliol continua sent el dia d’inici tradicional de les rebaixes “en l’imaginari col·lectiu”, i assegura que començar abans les rebaixes és una pràctica “minoritària” entre els comerciants catalans.

Sobre aquesta qüestió ha reflexionat Salvador Albuxech, president de Barnavasi i vicepresident de la Fundació Barcelona Comerç, que en declaracions a Línia Sarrià explica que “tot i que ja és normal veure descomptes durant tot l’any en els comerços”, la manera com alguns negocis avancen les rebaixes “no és la forma més elegant de fer-ho”.

De tota manera, Albuxech creu que les rebaixes “tal com les coneixem s’estan acabant”, i augura un canvi de model de la campanya, una visió que comparteix Salvador Vendrell, president de l’Eix Sarrià. Vendrell, per altra banda, es mostra optimista amb l’inici de la campanya. “Esperem que enguany les rebaixes d’estiu marquin l’inici de la sortida d’uns últims anys difícils per al petit comerç”, afirma.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram