Ara també es podrà fer la compra a través del mòbil. Foto: Mercats BCN

“No és el mateix fer la compra que anar al mercat”. Amb aquesta sentència defensen des de Manzaning –una aplicació que promou la introducció del petit comerç al món digital– els mercats de la ciutat, espais “únics i emblemàtics que representen el màxim exponent del comerç de proximitat”.

Uns equipaments, però, que en els últims temps “estan patint”, a causa de la competència de les grans superfícies, l’envelliment de la seva clientela i la desconnexió dels joves, els horaris dels quals no lliguen amb la realitat dels mercats. Per tot plegat, des de Manzaning aposten per revitalitzar els mercats a través del projecte #mercatsdigitals, un nou espai de l’aplicació mòbil que permetrà fer les compres sense haver de desplaçar-se a l’espai, només pagant un petit preu com a costos d’entrega a domicili. 

Aquest projecte s’ha començat a implementar al Mercat de Sant Gervasi, on hi ha instal·lat un punt d’informació per explicar als clients el funcionament de l’aplicació o ajudar a descarregar-la al telèfon.

El programari ofereix la possibilitat de veure fotografies dels productes i que hi hagi un fil directe amb el venedor a través d’un espai de xat. De moment set parades del mercat s’han unit a la plataforma digital per vendre a través de la xarxa.

Amb aquesta iniciativa, Manzaning té la voluntat de “recuperar els mercats amb tota la plenitud de l’experiència de compra”. Un pas més cap a una renovació del model de mercats i de comerç de proximitat en una època durant la qual els hàbits de compra estan canviant.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram