Foto: Gemma Sánchez / ACN

Més que pel pont del Diable i fins i tot més que per la Seat, Martorell ha estat conegut durant les últimes dècades pel seu peatge, el segon més antic de Catalunya. Es va posar en marxa el gener de 1972 i no ha estat fins aquest 1 de setembre, després de gairebé cinquanta anys, que les barreres per fi s’han aixecat permanentment.

El moment, molt esperat sobretot pels veïns de la zona, ha estat celebrat pels conductors dels primers vehicles que han passat per aquest peatge de l’AP-7 de forma gratuïta. “No s’aturi”, diuen les noves enganxines col·locades a les cabines, alhora que els senyals recorden que el límit de velocitat continua sent de 30 quilòmetres per hora.

Com tots els martorellencs, l’alcalde Xavier Fonollosa considera que aquest ha estat un dia “històric”, tal com ha dit en una entrevista a Ràdio Martorell. El batlle també ha tret ferro a la pèrdua d’ingressos que la gratuïtat del peatge suposarà per al municipi –uns 35.000 euros anuals– i ha assegurat que “la millora per al conjunt de la ciutadania és molt superior”.

Arriba tard

Això sí, per a Fonollosa l’aixecament de les barreres arriba tard, un parer compartit per la població. A més, s’ha produït coincidint amb l’entrada en funcionament de l’enllaç que uneix l’A-2 i l’AP-7 a l’altura de Castellbisbal, que havia de ser l’alternativa gratuïta al peatge de Martorell. Després de disset anys d’obres, aquesta esperada infraestructura s’ha inaugurat justament el mateix dia que el peatge ha deixat de funcionar; és a dir, quan ja no suposa un estalvi per a milers de conductors. “Que cadascú tregui les seves pròpies conclusions, però jo no crec en les casualitats”, ha afirmat l’alcalde Fonollosa en un missatge a les seves xarxes socials.

L’enllaç de l’A-2 i l’AP-7 entra en funcionament 17 anys després
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram