Aquesta via gratuïta s’ha inaugurat alhora que s’ha alliberat el peatge de Martorell. Foto: Gemma Sánchez / ACN

La connexió de l’A-2 i l’AP-7 a l’altura de Castellbisbal ha entrat en funcionament aquest 1 de setembre després de disset anys d’obres. Per tant, aquest enllaç entre l’autovia i l’autopista, que havia de ser l’alternativa gratuïta al pas pel peatge de Martorell, s’ha inaugurat justament el mateix dia que s’ha alliberat aquest peatge.

La nova infraestructura, que connecta el Baix Llobregat i el Vallès Occidental, havia estat llargament reivindicada pels municipis més afectats, entre els quals hi ha Sant Andreu de la Barca. Les obres van començar fa disset anys, però es van aturar quan ja estava feta la meitat del viaducte per motius pressupostaris. Després de diversos incompliments per part del govern espanyol, finalment ha començat a funcionar l’enllaç que ha de beneficiar un milió i mig de veïns de les dues comarques implicades.

La via, de sis quilòmetres i mig, travessa el riu Llobregat amb un viaducte de més de trenta metres d’alçada. Inicialment es va projectar amb un pressupost de 65 milions d’euros, però el cost ha acabat sent de 88,2 milions, tal com va detallar la ministra de Transports i Mobilitat, Raquel Sánchez, durant la inauguració. També va assistir a aquest acte la nova alcaldessa de Sant Andreu, Ana Alba, que considera que aquesta connexió és “fonamental” i que farà guanyar pes al municipi.

Martorell s’allibera del peatge després de gairebé 50 anys
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram