Una quinzena de veïns i veïnes dels Vessants de Tiana han fet una denúncia col·lectiva contra Movistar pels problemes de connexió 4G que tenen a la seva urbanització. El president de l’Associació de Veïns dels Vessants, Carles Campos, explica a Línia Nord que aquests problemes amb la xarxa de telefonia i la connexió a internet mòbil no són exclusius de la seva urbanització, sinó que afecten tot el municipi.

Campos assenyala que any rere any han anat perdent cobertura de forma gradual des del 2007, moment en el qual es va fer el canvi de freqüència a l’espectre radioelèctric per donar a la telefonia 4G l’espai que abans tenia la TDT. El president de l’entitat veïnal assegura que van contactar en diverses ocasions amb el servei d’assistència de l’empresa de Telefónica i es van trobar que “ells no assumien el problema com a seu”.

Arran d’aquesta manca de solució, l’associació va acudir a l’oficina d’atenció ciutadana de l’Ajuntament, que és qui ha traslladat la denúncia col·lectiva dels veïns directament a l’empresa que s’encarrega de la gestió de les infraestructures de telecomunicacions de Movistar: Telxius.

El problema, segons detalla Campos, és que l’antena que dona cobertura a Tiana s’ha quedat “massa petita” a causa del creixement de la població en els últims anys. L’Ajuntament ja ha fet un estudi per instal·lar dues antenes més al poble, però, segons els veïns, “Telxius pressiona l’Ajuntament per aconseguir uns privilegis al municipi per instal·lar les antenes”.

El consistori ha decidit no cedir davant l’empresa i donar suport a la denúncia veïnal. Com que el problema només és amb Movistar (la resta d’operadors funcionen perfectament), l’entitat ha demanat als veïns que no contractin aquesta empresa mentre no resolguin el problema.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram