Els carrers Montserrat o Cuba són dos exemples de vials amb una pendent pronunciada . Montse López

Una de les principals característiques del barri de Sant Crist, a nivell orogràfic, són les pendents de diversos carrers com Montserrat, Empordà, Pallaresa, Cuba o Milà i Fontanals. La dificultat per caminar per aquests carrers ha provocat que molts veïns de Sant Crist reclamin solucions. A través de la plataforma “Sant Crist també existeix”, els veïns del barri s’han unit per demanar que s’instal·lin escales o rampes mecàniques a alguns carrers amb molta pendent, de la mateixa manera que s’han posat a diverses zones de Santa Coloma de Gramenet.

La diagnosi del Pla de Mobilitat Urbana de Badalona, que es va presentar fa un mes a la ciutat, estableix Sant Crist com un dels barris “amb una necessitat més elevada de millora de la mobilitat a peu”, junt amb Montigalà i Dalt la Vila. El Pla de Mobilitat mostra com un 30,9% dels trams analitzats al barri de Sant Crist presenten pendents superiors al 10%, mentre que a nivell general de la ciutat només es registra un 6%. La segona categoria estableix els trams amb una pendent d’entre el 6 i el 10%, on s’hi troben un 20,2% dels carrers analitzats a Sant Crist. D’aquesta manera, el Pla de Mobilitat Urbana proposa per al barri el “disseny d’escales i rampes” per millorar-ne la mobilitat.

PROMESES DE 2007

La millora de la mobilitat a la ciutat en general sempre ha estat un dels objectius per als partits que es presenten a les eleccions municipals. El cas concret de Sant Crist, a més, ha estat en el punt de mira de diverses formacions.

Si analitzem els programes electorals del 2007 dels tres partits que actualment es troben al govern (PSC, CiU i ERC), comprovem que, per al PSC, partit majoritari al consistori, l’objectiu en l’àmbit de la mobilitat era “continuar impulsant el pla d’accessibilitat i promovent l’eliminació de barreres arquitectòniques” en barris com Sant Crist, Lloreda o Montigalà. I el Pla d’Accessibilitat sí que el van crear, de fet es va presentar el febrer del 2008. Les mesures que es durien a terme, però, només feien referència a ampliar voreres, construir guals o reubicar el mobiliari urbà.

Convergència i Unió encara va anar més enllà en les seves propostes electorals. Un dels projectes que volia dur a terme era la instal·lació d’escales mecàniques als carrers amb més pendent. El també aleshores candidat de CiU, Ferran Falcó, va anunciar que el primer barri on s’instal·larien seria Sant Crist. Comparant aquesta situació amb la de Santa Coloma, Falcó deia: “no pot ser que també en aquest aspecte estiguem més endarrerits que els nostres veïns”. Però les escales mecàniques no han arribat.

Pel que fa al tercer grup del govern, ERC, la seva proposta en l’àmbit de la mobilitat no citava Sant Crist, només feia referència a “aconseguir la plena supressió de barreres arquitectòniques que dificulten l’accés a les persones amb disminucions físiques als equipaments municipals, així com la lliure circulació per l’espai públic”.

PROPOSTES PEL 2011

L’oposició es prepara per aquest 2011. Des d’ICV-EUiA donen suport als veïns de Sant Crist en la seva reivindicació per aconseguir escales mecàniques al barri. De fet, els ecosocialistes van elaborar una enquesta ciutadana on va quedar palès que aquesta qüestió era una de les prioritats dels veïns.

El PP també se suma a satisfer la demanda dels veïns. Els populars asseguren que, si governen, començaran posant escales mecàniques al carrer Cuba. El candidat del PP, Xavier Garcia Albiol, creu que és “una necessitat social” resoldre la mobilitat a Sant Crist. Albiol no entén com “no s’ha destinat cap inversió del Pla Zapatero” a millorar aquesta situació i considera una prioritat la instal·lació d’escales mecàniques.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram