Un voluntari entrega un àpat a domicili en una imatge d’arxiu. Foto: Gemma Aleman / ACN

L’equip dels Serveis Socials de l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet va atendre entre els mesos de març i juny un total de 4.475 persones, un 28% de les quals per primera vegada. Segons detalla el consistori en un comunicat, aquest increment respon a la situació que han hagut d’afrontar moltes famílies que -per tenir “ocupacions precàries o en l’economia submergida”- han vist reduïts pràcticament a zero els pocs recursos econòmics de què disposaven, veient-se obligades a demanar ajuda.

Un dels serveis que més es va incrementar des de l’inici de la pandèmia va ser el lliurament d’àpats a domicili, que va créixer en un 60% respecte a les xifres registrades durant els mateixos mesos l’any passat. D’aquesta manera es van lliurar 103.044 menjars i es van repartir 400 targetes pre carregades entre famílies vulnerables per a garantir l’accés a productes de primera necessitat.

Pel que fa a l’activitat d’entitats amb presència al municipi com la Creu Roja, ACAU i Càritas, gairebé 700 famílies es van poder beneficiar dels 1.200 lots d’aliments que s’han repartit cada mes, un 27% més que el 2019. En el mateix comunicat, l’Ajuntament també recull les ajudes socials destinades per part de l’administració local a pal·liar la situació econòmica de treballadors afectats per EROS o ERTOS. Des del consistori s’han avançat 94 ajudes de 400 euros, que han suposat una despesa de 117.000 euros. Quant als sense sostre, el govern local ha proporcionat allotjament i menjar a 83 persones.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram