L’acció de protesta de Transformem l’autopista aquest dilluns sobre la C-31. Foto: Transformem

La posada en marxa del projecte del nou carril bus que ha d’unir la Gran Via de Barcelona amb la C-31 ha aixecat polseguera a Badalona. L’anunci del Departament de Territori de la Generalitat -que ha iniciat aquesta setmana la licitació per redactar el plantejament- ha estat rebuda amb sorpresa i desconcert tant per part del flamant govern local com per les entitats veïnals, que consideren que la iniciativa consolida la continuïtat d’aquesta artèria badalonina. Cal recordar que el projecte del govern català preveu la construcció d’un nou viaducte sobre el riu d’uns 200 metres de llarg i 8 metres d’amplada que estarà enllestit el 2023 i que tindrà un cost total de prop de nou milions d’euros.

“Ho repetirem les vegades que faci falta: la nostra única previsió és eliminar la barrera física i social que suposa la C-31. Estarem absolutament en contra de tot el que sigui consolidar l’autopista amb noves infraestructures”, assenyalava contundent dimarts l’alcalde Rubén Guijarro, després de conèixer la reactivació d’un projecte polèmic que porta sobre la taula de les administracions gairebé des del 2011. En la mateixa línia es pronuncia la batllessa de Sant Adrià, Filo Cañete, que -en declaracions a La Vanguardia- apunta que encara no s’ha rebut resposta a les al·legacions que es van presentar contra el plantejament i que proposa la creació d’una comissió específica per tractar el futur de la C-31.

Un projecte “caduc”

L’anunci tampoc ha estat ben rebut per part d’entitats veïnals i associacions ecologistes, que veuen en aquesta proposta del carril bus un projecte “caduc” que va en contra de la llargament reclamada “permeabilització” de la C-31. “És absurd seguir invertint diners públics en consolidar la infraestructura actual en comptes de transformar-la”, assenyalen des del col·lectiu Transformem l’autopista, que consideren que en comptes d’ampliar el nombre de carrils a quatre, es podria reconvertir-ne un en una via exclusiva per a busos.

Precisament, des de l’entitat badalonina va protagonitzar dilluns una acció reivindicativa al Pont de Sant Felip i d’en Rosés per denunciar l’impacte que té la C-31 en la salut pel que fa a la qualitat de l’aire i a la contaminació acústica. Diversos membres de la plataforma es van enfundar equips de protecció EPI i van desplegar dues pancartes amb el leitmotiv de l’agrupació i amb la consigna ‘L’autopista ens ofega’.

Des de Transformem l’autopista alerten que hi haurà pròximament més accions de protesta en altres espais “simbòlics” de la ciutat i confien en poder celebrar aviat la reunió amb Guijarro, que va quedar ajornada a causa de les negociacions de la moció de censura a Xavier García Albiol.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram