centre Sant Adrià

Sant Adrià és una bona ciutat per a la mobilitat a peu. Foto: Arxiu

Una xarxa de metro, però per moure’s a peu. És la proposta que ha presentat aquest dilluns el diputat de Mobilitat Sostenible de la Diputació de Barcelona, Jesús Naharro, a Sant Adrià de Besòs. Aquesta idea original de Pontevedra consta de l’elaboració d’un plànol on s’indiquen diferents distàncies entre punts del municipi i el temps que es triga en fer-les a peu.

El projecte pretén fomentar els desplaçaments caminant, però també desmitificar el temps que es pot trigar d’un punt a un altre de la ciutat. Amb aquest estudi s’ha elaborat un primer esquema tenint en compte una cinquantena d’equipaments, edificis i d’altres llocs de referència de la ciutat.

Orografia favorable

L’estudi conclou que Sant Adrià té unes característiques favorables per desplaçar-se a peu. Com a punts forts destaquen una orografia molt plana i una extensió total del municipi “perfectament abastable” per fer-la caminant. Les distàncies entre els diferents extrems del municipi van dels 1.600 metres als 2.100 i es poden recórrer, segons l’estudi, en un període d’entre 20 i 30 minuts.

D’altra banda, es destaquen alguns del impediments que hi ha a la ciutat, com poden ser la divisió del municipi pel riu Besòs i les infraestructures viàries ferroviàries que el travessen. Tot i això, explica el document, mostren una aparença de dificultat més gran de la que realment hi ha, ja que els itineraris per vianants faciliten l’accés d’un marge a l’altre.

L’estudi també ha detectat mancances en la senyalització per a vianants i ciclistes, especialment al Parc Fluvial del Besòs. Proposen, per exemple, estructures físiques on s’indiquin indrets propers i un de llunyà per canviar la percepció de llunyania al vianant.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram