Les vendes d’aquest període baixen un 15% respecte l’any passat. “No acabem de veure la llum al final del túnel”, assegura el gerent de CCB

Les jornades de Botigues al Carrer es van celebrar els dies 26 i 27 d’agost

Arriba setembre. I amb ell marxen l’estiu, les vacances i, també, les rebaixes. Unes rebaixes que no aconsegueixen fer aixecar el vol al comerç de proximitat del centre de la ciutat. Segons els primers càlculs, aquest període deixa un balanç de vendes 15 punts per sota respecte els mateixos mesos del 2010. Són dades dels establiments del Centre Comerç Badalona (CCB), però segons el seu gerent, Marcel Formentí, “hi ha hagut una punxada bastant generalitzada”.

ACTUACIONS COMERCIALS

Els dies 26 i 27 el CCB va celebrar unes jornades de Botigues al Carrer, una activitat que pretén esdevenir un reclam per als compradors badalonins. Però ni els compradors ni els propis comerciants van respondre a la crida. Només una seixantena d’establiments, la meitat que l’any passat, va participar a l’acte comercial.

TOTS A UNA

Convençuts que han tocat fons, els comerciants veuen en la crisi del comerç de proximitat un senyal “que potser hem de replantejar formats, oferta, maneres”. El primer canvi podria arribar amb l’apropament entre el CCB i els establiments dels carrers del Mar i Canonge, que fa poc més d’un any van fer públiques les seves desavinences amb la direcció de l’entitat. “Hem de treballar per una imatge de ciutat que sigui atractiva. La crida ha de ser conjunta”, assegura Formentí. “Hem d’entendre que la unió fa la força, que en definitiva tots busquem el ma­teix”.

TEMPS DE CANVIS

Però no tot és a les mans dels comerciants, que observen de reüll els canvis que s’han produït a la plana política, tant a nivell local  com autonòmic. “Estem tranquils, perquè no només tenim Regidoria de Comerç sinó que s’ha potenciat”.

Arriba setembre. I els comerciants el reben “amb molta il·lusió, per una raó: volem consolidar aquest projecte de comerç, aquest projecte de futur”.