El Ple d’octubre es va celebrar dimarts. Foto: Junts

La mobilitat és un dels punts més calents de l’actualitat política a Tiana, tal com va quedar demostrat en el Ple municipal de dimarts. Després que l’Ajuntament anunciés la setmana passada la voluntat de convertir el carrer Matas en una rambla, la sessió plenària va ser escenari d’un nou debat entre el govern municipal i Junts per Tiana (JxT). Tot i valorar positivament l’eventual transformació del carrer Matas, el portaveu de JxT, Isaac Salvatierra, va considerar un “fracàs” el projecte participatiu de transformació urbanística Retrobem-nos i va preguntar quin cost havia tingut per l’Ajuntament.

A més, Salvatierra va expressar els dubtes de l’agrupació d’electors sobre si l’executiu d’Ester Pujol havia variat els seus objectius en matèria de mobilitat i va preguntar si s’havia “oblidat” l’obertura del carrer Escalfapé i la pacificació de trànsit del centre.

En aquest sentit, el govern va respondre que descarta convertir Escalfapé en un carrer de doble sentit perquè forma part del recorregut que molts nens fan per anar a l’escola i que la voluntat de pacificar el centre continua viva amb propostes com la del carrer Matas.

Per la seva banda, la CUP va presentar un prec perquè tots els canvis impulsats per l’Ajuntament en matèria de mobilitat es facin amb participació ciutadana.

SALARI MÍNIM DE 1.000 EUROS
D’altra banda, el Ple va aprovar una moció impulsada per l’equip de govern que proposava que tots els treballadors de l’Ajuntament, de les empreses que presten serveis al consistori o aquelles que hi liciten obres cobrin un salari mínim de 1.000 euros. La moció també s’ha aprovat a altres municipis com Badalona o Sant Adrià.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram