Optimisme. Aquesta és la sensació que desprenen els comerciants un cop finalitzada aquesta campanya de Nadal, on les vendes han augmentat entre un 3 i un 5% respecte a l’any passat, segons va informar la patronal Pimec en un comunicat. El president d’aquesta organització, Alejandro Goñi, va reconèixer que “l’última campanya nadalenca va ser tan dolenta que era difícil anar a pitjor” i va assenyalar que els comerciants catalans són optimistes de cara a aquest 2014.

Malgrat els modestos resultats comercials del 2013, l’activitat comercial es va animar durant la tardor i va millorar durant el Nadal. En declaracions al diari Ara, Emiliano Maroto, secretari general adjunt de la Confederació de Comerç de Catalunya, també fa un balanç “molt positiu” de les vendes nadalenques, sobretot durant la darrera setmana de festes.

EL TORN DE LES REBAIXES

Un cop acomiadat el Nadal, és el torn de les rebaixes. Des de dimarts els comerços ofereixen els seus descomptes i ofertes, que enguany arribaran fins al 50 i el 70%.

La previsió és que durant aquesta primera setmana s’assoleixi el 60% de les vendes totals d’aquesta campanya de rebaixes, que enguany s’allargarà fins al pròxim 7 de març. El secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya, Miquel Àngel Fraile, albira unes rebaixes millors que les de l’any passat, que van marcar una davallada de vendes del 10%. En una roda de premsa celebrada ahir, Fraile va afirmar que “els catalans es gastaran uns 800 milions d’euros, entre un 3 i un 5% més que l’any passat”

En aquest sentit, les rebaixes d’aquest any estan envoltades de polèmica degut a la decisió d’algunes grans marques de començar a fer descomptes dies abans de l’endemà de Reis, data en què tradicionalment comencen. Aquests establiments van optar per saltar-se la normativa catalana, que estableix l’inici de les rebaixes al dia 7 de gener, un decret que està suspès pel Tribunal Constitucional. Així, aquestes marques han optat per seguir un decret del Govern espanyol que permet avançar el període de rebaixes per incentivar les vendes.

Alegria continguda dels comerciants badalonins

A nivell general, el petit comerç badaloní considera que aquesta campanya de Nadal ha estat millor que la nefasta anterior.
En declaracions a Línia Badalona, el gerent de Centre Comerç Badalona, Marcel Formentí, veu que “a poc a poc el consum es va despertant”, tot posant èmfasi en el “a poc a poc”. No tan optimista es mostra Ricardo Jiménez, president de l’Associació de comerciants de Pérez Galdós. “La campanya de Nadal ha estat molt fluixeta, tot i que ha estat un pèl millor que l’anterior”, reconeix Jiménez. En aquesta línia es mou Óscar Palma, president de l’Associació de comerciants de la Salut, que explica a aquesta publicació que “hi ha hagut un petit augment respecte a l’any passat, sobretot durant la darrera setmana de Nadal”.
Sobre les rebaixes, tots els comerciants són positius i esperen que durant aquesta primera setmana de descomptes –“la bona”, segons explica Palma– hi hagi un gran volum de vendes. Tot i així, es queixen de les campanyes de les grans superfícies, que perjudiquen seriosament el petit comerç.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram