Imatge virtual dels futurs laterals de la C-31 , presentats el gener del 2009. Redacció

Quan a principis del 2009 l’Ajuntament de Badalona va presentar el seu projecte dels laterals de la C-31, els representants del consistori ja van deixar ben clar que no es marcaven terminis per a l’execució de les obres però que treballarien amb la màxima celeritat possible per desenvolupar un projecte que, segons el director de l’àrea d’Urbanisme de l’Ajuntament de Badalona, Jaume Tomàs ha de servir “per posar punts de sutura a la ferida que és l’autopista per aquesta ciutat”. De moment, el consistori ja té tres operadors que treballen en la concreció del projecte i a banda de les expropiacions de Sant Crist -les més complexes d’aquest projecte-, tan sols queden dues finques per comprar. En aquest sentit, TABASA s’encarregarà del lateral que connectarà amb la futura B-500, El Corte Inglés urbanitzarà els laterals en les actuacions previstes en el seu desembarcament a la ciutat i el Consorci Urbanístic entre el consistori i l’INCASOL pel de les ARES de l’Estrella i Sant Crist durà a terme les actuacions en el barri.

NO HI HA DATA

Sense cap calendari sobre la taula dels despatxos municipals ni amb la intenció de treure’l dins les promeses electorals, Tomàs recorda la magnitud que suposa executar unes obres que “connectaran la ciutat i la faran més permeable”. Segons el director d’Urbanisme, “la C-31 ha de ser alguna cosa més que una simple via de pas” i per tant, els laterals ajudaran a “permeabi­litzar la ciutat de mar a mun­tanya i connectar els barris que hi ha a banda i banda de l’autopista, la gran barrera que secciona Badalona. Tot i això, Jaume Tomàs recorda que les obres “no invaliden accions futures”, però per ara utòpiques com el soterrament de l’auto­pista C-31. Per això, el projecte contempla actuacions com­patibles amb les teories d’una via soterrada.

CIUTAT ATRAPADA

Segons l’arquitecte expert en Urbanisme, Agàpit Borràs, Ba­dalona està actualment “atra­pada entre la metròpoli que li gira l’esquena i se’n aprofita i la comarca del Maresme, massa allargassada i amb poca connexió entre els seus extrems”. Borràs assegura que no és pas un treball fàcil canviar aquestes sinèrgies i “arreglar tot això no és fàcil ja que la ciutat està trin­xada per la C-31, limitada pels dos costats i pressionant per la part nord intentant sobrepassar la línia de l’autopista que la uneix a la muntanya”.

Segons Agàpit Borràs, “el teixit urbà de Badalona és molt complex i és interessant afavorir la barreja d’usos i el petit co­merç dins l’estructura urbana”. Borràs admet que aquest procés “no és fàcil” i pot passar que les infraestructures afavoreixin la implantació i ampliació dels grans centres comercials. En aquest sentit, dignificar el centre i monumentalitzar la peri-fèria, -eslògan d’Oriol Bohigas quan va ser anomenat per Narcís Serra director d’urbanisme de Barcelona- és un bon eix de treball per Badalona.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram