El Màgic Badalona es beneficiarà en breu del nou Parc de l’Escorxador, que atraurà a molts passejants. David González

Les rebaixes d’hivern van començar molt fortes, però mica en mica les vendes van anar desinflant-se. Aquesta és, potser, la idea més repetida d’aquesta campanya, i l’hem escoltat en boca de grans superfícies i de petits botiguers. També coincideix amb el balanç que ha fet el Màgic Badalona, que tot i així situa en un cinc per cent el creixement del volum de vendes respecte l’any anterior. Els descomptes del centre comercial durant els primers dies de rebaixes van ser molt alts, i això va provocar un efecte crida entre els compradors, que van adquirir durant les primeres setmanes tot allò que habitualment compren de manera més relaxada.

El sector tèxtil és el referent per valorar l’èxit de les rebaixes, però els beneficis de les botigues de roba i complements repercuteixen també en l’oferta d’oci del centre. Així, és habitual que durant els descomptes els clients acabin passant la tarda al cinema o en un restaurant del complex.

La gerència del centre comercial es mostra satisfeta, però valora les dades amb cautela i adverteix que és habitual que un centre comercial nou creixi durant els primers anys. De fet, aquestes són les terceres rebaixes que viu el Màgic. L’objectiu del centre és continuar creixent, i per a la propera campanya de primavera-estiu espera assolir un 10% més de vendes i donar-se a conèixer definitivament en la seva zona d’influència. Degut a la crisi, però, els marges de benefici són més reduïts, i les botigues han de vendre més unitats per aconseguir els mateixos guanys que en campanyes anteriors.