Desenes de veïns van assistir al debat a Can Riera. Foto: Junts per Tiana

L’Ajuntament vol que el carrer Matas sigui la nova rambla de Tiana. Després que l’empresa Doymo exposés dijous passat la seva proposta per pacificar el trànsit en aquest carrer durant la jornada de mobilitat celebrada a Xan Riera, ara la regidora d’Espai Públic, Núria Garcia, explica en declaracions a Línia Nord que el govern municipal aposta per convertir aquesta aposta en una realitat abans que acabi el mandat. “Entre altres coses, es connectarien les escoles amb el centre del poble”, explica Garcia.

Doymo ha fet durant l’últim any un estudi de mobilitat a Tiana, analitzant quins són els principals problemes del poble en aquest àmbit i proposant accions de millora. Unes propostes que ara l’Ajuntament s’ha fet seves i vol desenvolupar en els pròxims tres anys. “El problema és que tenim un model de mobilitat pensat per 4.000 persones i ara som 8.500 veïns”, argumenta la regidora d’Espai Públic. Això, segons ha detectat l’estudi de Doymo, comporta que diferents carrers hagin quedat petits per absorbir el trànsit que suporten. Davant d’aquesta situació, una de les mesures principals que es tirarà endavant serà acabar amb el doble sentit de diverses vies, així com reduir el trànsit en carrers com Lola Anglada o Sant Cebrià. “Es podrien establir diferents regulacions en funció de les hores del dia”, apunta Garcia.

D’altra banda, l’Ajuntament també aposta per fer un aparcament obert a la zona sud, que suposaria l’obra més costosa del pla de mobilitat. “Hem d’estudiar com el financem”, diu la regidora.

LA BICI, PROTAGONISTA
La jornada a Can Riera també va comptar amb la participació del director de Serveis de Mobilitat Sostenible de l’AMB, Carles Conill, que va defensar la instal·lació de carrils bici a tota l’àrea metropolitana. Tiana ja ha demanat una subvenció per connectar-se amb Montgat a través de la Riera.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram