Interior del vestíbul de la L10. Arxiu

La L10 es va inaugurar el passat 18 d’abril enmig d’una gran expectació perquè suposava posar al mapa de la mobilitat metropolitana els barris badalonins de Llefià i la Salut, a més de Gorg que ja comptava amb la connexió de la L2. Una vella reivindicació que per fi es feia realitat.

El tram inicial de la L10 (de color blau cian) anava de Gorg al barri barceloní del Bon Pastor a on connecta amb el tram també inicial de la L9 (de color taronja) que va de Can Zam també fins al Bon Pastor. Des del 26 de juny, tots dos estan connectats també amb La Sagrera, de manera que millora exponencialment la connectivitat dels barris de Llefià i la Salut amb la resta de línies de la xarxa de metro. La L9/L10 permet connectar, doncs, Badalona i Santa Coloma de Gramenet, via Bon Pastor. La previsió és que quan acabi tota l’obra la L10 vagi de Gorg al polígon pratenc de la Zona Franca creuant la part alta de Barcelona, una zona amb gran densitat de població.

Es tracta d’una línia pionera i que segueix els últims cànons europeus de la modernitat. Els combois circulen mitjançant un sistema de conducció automàtica i les estacions estan equipades amb portes d’andana automàtiques i ascensors intel·ligents, coordinats amb les sortides i arribades dels trens i que ofereixen informació als passatgers a temps real.

L’arquitectura interior de les tres estacions badalonines, amb un disseny neutre amb colors metal·litzats, va anar a càrrec de l’arquitecte Alfons Soldevila. La de Llefià es troba a 32 metres de profunditat, té tres accessos i està previst que el 2020 aculli 9.100 passatgers al dia.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram