El 2019 pot ser un any clau pel futur del Tram. L’Ajuntament de Barcelona tornarà a debatre al ple de finals d’aquest mes la proposta del govern municipal d’unir el Trambaix i el Trambesòs per la Diagonal. Una decisió que no només afectarà la capital, sinó també als municipis metropolitans connectats al tramvia, com Sant Adrià.

El president de l’associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) i membre del col·lectiu Unim els Tramvies, Ricard Riol, ha explicat a Línia Nord que tot i que la inversió vindria només des del consistori barceloní, la realitat és que milloraria molt més la comunicació de Sant Adrià.

Riol ha destacat que la unió del Tram per la Diagonal (i no per la Gran Via, com s’havia proposat des de certs sectors comerciants i polítics) permetria una millor connexió del municipi amb totes les línies del metro i de ferrocarrils.

A més, també suposaria una “connexió simbòlica”, ja que uniria una zona molt ben comunicada com la Zona Universitària i el barri de Sarrià amb una altra, com el Besòs, que té moltes mancances pel que fa a mobilitat.

Riol ha demanat als diversos grups municipals de Barcelona que tinguin més “sentit metropolità” i aprovin la unificació del Tram, ja que els municipis com Sant Adrià “carreguen amb una sèrie de serveis molt importants per a Barcelona”, com ara plantes energètiques o la incineradora.

 

La conductora
es va desmaiar

La conductora del Tram que va patir un accident a Sant Adrià el 2 de gener ja ha estat donada d’alta. Així ho ha assegurat l’empresa, que ahir va fer públic que la causa de l’accident hauria estat la pèrdua de coneixement de la conductora, segons l’anàlisi de la caixa negra.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram