Roda de premsa sobre el contracte de neteja. Foto: Ajuntament

Els nous contenidors de paper i de rebuig de Badalona comptaran amb un dispositiu antiincendis per tal d’alertar el servei en temps real, poder sufocar-los i minimitzar l’impacte de la crema de contenidors. Aquesta és una de les millores del nou contracte del servei de neteja viària, recollida de la brossa i gestió de deixalleries que preveu licitar el consistori aquest 2024. El contracte és per a dotze anys i el seu pressupost és de 500 milions d’euros. Entre altres millores també es preveu equips operatius les 24 hores del dia per al manteniment i neteja de contenidors, recollides a demanda quan els contenidors estiguin al límit de la seva capacitat o la gestió de la recollida de voluminosos a través d’una app.

Quan entri en vigor el nou contracte, també es preveu fer una prova pilot perquè alguns dels contenidors incorporin lectors de targeta amb l’objectiu de fomentar el reciclatge i bonificar fiscalment aquells veïns que separin els residus correctament.

El contracte, previst per aquest 2024

L’alcalde de Badalona, Xavier García Albiol, ha explicat aquest dilluns en roda de premsa que el contracte es portarà al Ple ordinari de l’Ajuntament del pròxim 5 de febrer. Una vegada aprovada l’estructura de costos del futur contracte, haurà també de ser avalat pel Comitè de Preus de Contractes de la Generalitat de Catalunya. Segons el calendari previst, l’aprovació dels plecs definitius tindrà lloc el mes d’abril, de manera que el nou servei de neteja de la ciutat de Badalona entrarà en funcionament abans que finalitzi aquest any.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram