L’Ajuntament vol esgotar la via negociadora. Foto: Arxiu

Evitar mals majors i prevenir casos de pobresa energètica. Aquest és l’objectiu que s’ha marcat l’Ajuntament, coincidint amb l’episodi d’onada de fred i de pujada del preu de la llum. Per aconseguir-ho, el govern municipal no descarta aplicar sancions a les companyies energètiques. Tot i això, prèviament l’executiu de Dolors Sabater vol esgotar la via de les negociacions.

En primer lloc, el govern centra els seus esforços en les converses amb Endesa. Per ara, ha instat l’empresa a garantir el subministrament a tots els veïns. La setmana passada, 180 famílies es van veure afectades per talls de llum, causats segons l’Ajuntament pel mal estat de les instal·lacions. “Ara això ja està solucionat”, asseguren fonts municipals a Línia Nord. Les mateixes fonts apunten que la companyia ha garantit el servei amb la instal·lació de generadors.

D’altra banda, les negociacions amb Gas Natural no estan tan avançades. El principal punt de conflicte és la comunicació entre l’empresa i els Serveis Socials. L’Ajuntament reclama a la companyia que l’informi abans de tallar el subministrament del servei als usuaris per impagament. El consistori ha denunciat un “incompliment reiterat” d’aquesta mesura. Tot i que es tracta d’un protocol previst per la Llei d’Habitatge 24/2015 i no va ser anul·lat pel Tribunal Constitucional, un jutjat de Barcelona el va suspendre cautelarment al desembre a instàncies d’Endesa. L’obligatorietat d’informar els Serveis Socials, doncs, quedarà suspesa com a mínim fins que el jutjat es pronunciï sobre el recurs.

Mentrestant, fonts de Gas Natural defensen que la comunicació amb l’Ajuntament ja existeix i asseguren que el consistori els ha informat de 282 casos de vulnerabilitat, als quals no s’ha tallat el servei. Les mateixes fonts diuen que la companyia està disposada a explorar altres vies de col·laboració.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram