Els socialistes ho tenen magre a l’àrea metropolitana. Han perdut l’alcaldia de Barcelona en favor de CiU. A Badalona, podrien perdre també la cadira, donada la victòria del Partit Popular. I a Santa Coloma de Gramenet i Sant Adrià de Besòs tampoc estan per llençar coets. Tot plegat deixa enlaire un dels projectes més ambiciosos de l’actual alcalde de Barcelona en funcions, Jordi Hereu (PSC): el passadís verd metropolità.

El riu Besòs al seu pas per Sant Adrià. Arxiu

Aquest projecte pretenia unir la capital amb Badalona, Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià de Besòs i Montcada i Reixac, de mar a muntanya, a través del riu Besòs. Una gran Rambla amb disset cruïlles. El pla contemplava també millores en la xarxa de transport públic; entre elles, la creació de cinc passadissos de bus d’alta capacitat, un dels punts neuràlgics dels quals seria el barri de Montigalà. Dos d’aquests traçats, havien de ser: Badalona Centre – Montigalà – Santa Coloma i Gorg – Fondo – Montigalà. Unes línies que Hereu preveia acabar connectant amb RetBus, una nova trama d’autobusos ràpids que està previst que es posi en marxa aquesta tardor.

Els alcaldables socialistes de Barcelona i rodalies van fer d’aquest projecte un dels estendards de la seva campanya electoral, buscant una complicitat supramunicipal.

L’Oficina Tècnica del Besòs ha enllestit recentment el nou “Pla Besòs”, que inclou previsions a deu anys vista. Segons Hereu: “Únicament amb una àrea metropolitana liderada pel progrés, aquesta nova i fascinant agenda del Besòs serà possible”. Si amb “progrés” volia dir “socialisme”, el Besòs ho te magre.

WhatsAppEmailTwitter