Tot i que pugui emprenyar a molts ciutadans del Maresme que utilitzen el cotxe a diari per baixar a Barcelona, pels badalonins és una molt bona notícia que la C-31 mantingui la limitació de 80 km/h en el seu pas per la nostra ciutat, sobretot per aquells que viuen més a prop de la carretera. Una de les promeses electorals estrella de Convergència i Unió abans d’arribar a la Generalitat va ser suprimir aquesta polèmica limitació que havia instaurat el darrer Tripartit.

Segons l’anterior govern, però, la norma ha reduït la sinistralitat així com la contaminació ambiental i la acústica. N’hi ha qui avalen l’èxit de la mesura, mentre d’altres la posen en dubte o asseguren que hi ha hagut més accidentats. Qüestió d’ulleres, suposo.

En tot cas, amb el nou govern a la Generalitat, alguns ciutadans patien que es derogués la limitació, però molts altres volien una supressió total. Sortosament, CiU no l’ha derogat sinó que les vies ràpides en alguns trams, com a l’alçada de Badalona, continuaran sent menys ràpides però més segures i netes.

Ens en vam assabentar dilluns passat per boca del conseller d’Interior, Felip Puig, que va explicar a quina velocitat podrem conduir per la primera corona metropolitana a partir de l’1 de març. Els ben asseguro jo que, a hores d’ara, encara estic fent un embolic, ja que les excepcions semblen ocupar més que la norma. Sé que per Badalona podré circular a un màxim de 80 km/h si vaig per la C-31 fins a l’alçada del Camp del Centenari (sentit Mataró), i que després podré accelerar fins els 120km/h, si vull. En canvi, si travesso la ciutat per la B-20, tant bon punt surti dels túnels de Montigalà ja podré anar a 100 km/h. Aquesta informació és fàcil de retenir; ara bé, conèixer les velocitats en què han quedat les altres vies de l’àrea metropolitana, serà tot un repte. Espero que l’administració no aprofiti la confusió i ens acabi fregint a multes.