David Barbeito i Jordi Ventura, fundadors d’Aprop Online. Foto: Aprop Online

L’Ajuntament de Montgat va presentar la setmana passada la nova plataforma de venda online per als comerços locals. Aquesta iniciativa suposa un gran pas endavant per a molts establiments, ja que el procés de digitalització els obre les portes a tot un segment de clients al qual fins ara no podien accedir. “El rang de venda del petit comerç és molt limitat, però internet no té portes. La pandèmia ha accelerat tot aquest procés perquè o ho fas o acabes morint”, assenyala David Barbeito, cofundador d’Aprop Online, la companyia que ha desenvolupat la plataforma.

Aquest últim any ha estat per a Barbeito una espècie de “tempesta perfecta” que ha fet que molts consistoris de la província de Barcelona s’interessessin pel projecte, que va néixer ara fa quatre anys amb la voluntat de donar un cop demà al petit comerç per poder competir a escala digital amb les grans superfícies. “Ara tenim 14 mercats online, deu dels quals instal·lats des de l’esclat del virus, i la previsió és obrir-ne sis més en un termini molt breu”, apunta el fundador, que també està en converses amb l’Ajuntament de Badalona per implantar la iniciativa al municipi.

En el cas de Montgat, la posada en marxa d’aquesta plataforma permetrà als comerços locals que s’inscriguin poder fer enviaments de comandes a diverses poblacions properes com Tiana, el Masnou, Teià o Alella. Les experiències anteriors permeten a Barbeito situar la previsió de creixement de les vendes en un 20% gràcies a la implementació de la iniciativa. “Al final el que estem proposant és un nou model per al client, a qui li oferim una solució intuïtiva i fàcil amb les característiques de les grans superfícies, però dedicada al petit comerç”, conclou el fundador.