Línia Nord entrevista en primícia el nou president de la Federació Badalona Comerç, Óscar Palma, que substitueix Joaquín Nocete al capdavant de l’entitat. Palma remarca que l’objectiu principal de la nova junta és consolidar la federació perquè sigui “un referent per als veïns i veïnes del conjunt dels barris de Badalona”.

Badalona Comerç estrena nova junta, amb vostè al capdavant. Quins canvis implementaran a l’entitat?
La nostra intenció és consolidar el creixement que ha experimentat la federació en els últims anys perquè es faci més forta. Hem de crear una estructura potent i professionalitzada. En aquest sentit, intentarem contractar un dinamitzador que ajudi les associacions.

El nou local al BCIN que els va cedir l’Ajuntament l’any 2015 va en aquesta línia, no?
Això mateix. No volem frenar l’ascensió de la federació, però hem de consolidar la feina feta fins ara.

Com és la relació amb el consistori? Darrerament hi ha hagut alguna polèmica, com ara la dels Mercadona de Badalona Capaç.
En general hi ha bona relació entre la regidoria de Comerç i la federació. Sí que és cert, però, que ens agradaria que tot anés un pèl més ràpid, ja que per desgràcia la burocràcia municipal no soluciona diligentment els problemes que puguem tenir els botiguers. Però la relació i la comunicació amb el regidor de Comerç és bona.

L’Ajuntament s’implica prou amb el comerç de proximitat?
És el que comentava abans. Ens agradaria que tot fos una mica més àgil. Si tenim un problema, el que necessitem és que se solucioni al més aviat possible, i ara hi ha molts tràmits burocràtics que alenteixen els tràmits. Però l’Ajuntament sí que té voluntat d’ajudar-nos.

Què necessita el comerç de proximitat badaloní?
La professionalització de les associacions. Els membres de les juntes no tenen temps per dedicar-se a les seves associacions perquè regenten un negoci. Per això dic que és important crear una estructura forta, perquè hi ha entitats que no són ni al registre municipal.

Abans hem tret el tema de Mercadona, el principal cavall de batalla del sector. Seguiran amb el mateix posicionament bel·ligerant de l’anterior junta?
La línia de la federació en aquesta qüestió no ha de variar. Però sí que és cert que és un tema complicat que s’ha polititzat molt. Quan la nova junta acabi d’aterrar, ens reunirem per decidir quines decisions prenem.

En quin sentit?
No ens volem encasellar en un sol tema. Mercadona ha estat una qüestió que ens ha ocupat molt i que ha deixat en un segon terme la feina que fa la federació. El comerç local té més problemes a banda dels Mercadona: la nostra prioritat ara és consolidar la federació.

Negociarien amb Mercadona?
Estem oberts a parlar amb tothom. Però això ha de passar per la junta i es farà el que aquesta decideixi.

Si Mercadona és un problema més, però no el principal, quins són els altres?
El comerç de proximitat té diversos fronts oberts. Ha de començar a professionalitzar-se, insisteixo. Ens hem de reinventar. Per això dic que hem de consolidar la federació i fer fortes les associacions perquè, al seu torn, puguin ajudar el botiguer. Això és una xarxa que, si no està ben lligada, no funcionarà mai. El comerç no és només vendre més o menys, o que s’obrin més locals o no. Als barris perifèrics, per exemple, hem de lluitar també contra la degradació.

Expliqui’s.
La degradació d’un barri no és només una qüestió comercial, és un tema de ciutat. Les associacions de comerciants hem de treballar conjuntament amb les de veïns i amb l’Ajuntament per evitar-ho.
Creu que a Badalona hi ha dues velocitats entre el Centre i els barris de la perifèria?
Cada barri té les seves necessitats. La Salut té unes necessitats que el Centre no té, per exemple. Per tant, cal treballar-los un per un, no en conjunt.

Ha parlat de la Salut, el seu territori. Quines necessitats específiques té el comerç del barri? Quina és la seva situació?
Hem passat una etapa complicada, però darrerament s’estan obrint locals, i ara només en tenim tres o quatre de tancats. Hi ha rotació. No estem descontents.

Acabem parlant de la comarca. Considera que els botiguers del Barcelonès Nord haurien de buscar sinergies i col·laborar més?
Sí. Per això hem entrat a PIMEComerç, que aglutina associacions d’aquesta zona. Ja estem intercanviant i agafant idees.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram