El grup municipal de Junts per Tiana (JxT) ha elaborat una enquesta entre els comerciants locals on s’evidencia, segons la formació, “manca de model comercial” al poble i la necessitat de rescatar la figura d’un tècnic de promoció econòmica per dinamitzar el sector, entre altres conclusions.

Aquest sondeig s’ha fet sobre 62 comerços locals que han opinat sobre diverses qüestions per tal de “conèixer la situació actual del comerç tianenc” i “generar un espai de trobada entre botiguers, Ajuntament i ciutadans”, tal com explica a Línia Nord Isaac Salvatierra, portaveu de JxT. Els botiguers han respost qüestions diverses, com ara quin és el principal problema del comerç al municipi, el qual ha tornat a recaure en la dificultat per trobar aparcament, una reivindicació històrica que, de fet, va ser la que va impulsar la creació de l’Associació de Comerciants i Serveis de Tiana (ACIST). En segon lloc, els botiguers lamenten l’impacte negatiu sobre el petit comerç que tenen les grans superfícies comercials.

Tanmateix, els botiguers també han fet autocrítica. Segons l’enquesta, “admeten que no s’han adaptat als nous hàbits dels compradors” i que hi ha una “manca” de campanyes comercials. A més, reconeixen que tenen preus elevats.

En relació amb la promoció comercial feta des de l’Ajuntament, els comerciants la valoren “malament” en un 39%, mentre que el 37% la titllen d’“indiferent”. Per contra, un 21% considera que ha estat “bona” o “molt bona”. “Ens hem de posar a treballar plegats”, afirma Salvatierra, que prioritza elaborar “un full de ruta” per impulsar el comerç local.

L’alcaldessa, per la seva banda, no ha volgut entrar a valorar l’enquesta i ha explicat que presentaran un programa amb mesures específiques per “impulsar el comerç, l’activitat econòmica i els actius del poble”, com ara el vi.

I què diuen els protagonistes de tot plegat? Des de l’ACIST –que es va encarregar de fer arribar l’enquesta als comerços– s’han limitat a declarar que estan “contents que es facin enquestes i que la gent treballi a favor del comerç”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram