La campanya de rebaixes va finalitzar, oficiosament, diumenge. Foto: Arxiu

Sembla que les rebaixes d’hivern, que tot just acaben de finalitzar, no han servit perquè els vagons dels comerciants del Barcelonès Nord acabin de sortir del túnel on van entrar anys enrere amb l’inici de la crisi. Tot i que asseguren que han venut “més o menys” el mateix que l’any passat, segons explica a Línia Nord Joaquín Nocete, president de la Federació d’Associacions de Comerciants de Badalona, enguany no s’han superat algunes de les expectatives que hi havia dipositades en aquesta campanya.

Un dels motius principals de les discretes rebaixes ha estat la climatologia. I és que hem viscut un dels hiverns més càlids que es recorden –els experts asseguren que ha registrat les temperatures més altes en 100 anys–, una situació que ha jugat en contra. “El temps no ha acompanyat”, es lamenta Óscar Palma, president de l’associació de botiguers del Passeig de la Salut.

Per la seva banda, Maria Teresa Castellví, presidenta de Fondo Comerç, confirma la tònica general i reconeix que “no ha anat tan bé com en anys anteriors”.

Si la climatologia ha estat el primer factor determinant, el segon ha estat l’estret marge de beneficis que han obtingut els botiguers. “Hi ha hagut una bona afluència de visitants”, assegura Nocete, tot i afegir que “els tiquets de compra, tanmateix, han estat inferiors”. “Els clients han comprat, però a preus molt reduïts”, assenyala.

A més, enguany torna a ressorgir el debat sobre el model de rebaixes i si cal reformular-les o donar-les un altre sentit. Palma indica que “l’avançament de les ofertes que van fer algunes marques abans del període de rebaixes”, algunes des de finals de novembre, les ha “perjudicat”. “Abans teníem dues campanyes: Nadal i rebaixes”, però ara “s’han superposat i n’hem perdut una”, conclou Palma.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram